Tordag!

Suttit och kikat runt på lite kläder. Alltså "vanliga" kläder är inte alls nå kul att köpa. Hund och friluftskläder är mycket mycket roligare att lägga pengar på!
Det är ju dessutom nästan bara dom som jag använder.

Väntar förfullt på mina nya kängor, de packades igår tror jag.
Sedan har jag ju äntligen hittat vinterjackan, som jag vill ha.

Men förutom de så hittade jag 2 st såå fina tröjor som måste in i min garderob nu i höst.


Klicka för större bild
Tänk va goo att ha denna på sig när man står bak på släden eller på fyrhjulingen!!

Sedan tröja nummer 2 som jag velat ha i flera år..

Tycker även att den är vacker :-D

 

Fiberpälsjacka
Fin orange fiberpäls :-)



Igår beställde jag delarna till pannlampan, så nu ska vi kunna se ordentligt snart igen också. De drar ihop sig mot vintern, härligt. Då är det viktigt att vara förberedd med kläder och allt.

 

Igår städade jag ur bussen, de blev så fint. Mockade hundgårdar och hade hundarna lösa på gården medan jag grejade med allt.

Sila är i behov av kärlek, minst sagt. Hon spred så mycket kärlek ikring sig igår.

Hon stod länge och väl och gosade. Först gick hon till grabbarna, ställde sig så de samtidigt fick lukta på henne, hon strök sej mot dem och pussades. Sedan gick hon vidare till Kaiza och sedan Divine. Syster Nikki gick hon dock inte till. Men Nikki verkade inge ledsen för det :-)

Det blev dåligt med sömn för oss inatt. Sila bor ju mestadels inne nu och hon "pratar" väldigt mycket i sömnen, hon sover korta stunder och behöver sedan gå upp och röra lite på sej en stund och sedan lägger sig igen och sover enstund. Magen börjar bli otymplig tycker hon.

Hon väckte oss dessutom 2 gånger då hon skulle ut inatt.

När vi äntligen lagt oss tillrätta och tänkte nu får vi sova tills klockan ringer...
Men nej!

Just då, sätter Sila igång och helt hysteriskt att tugga på ett ben som hon fick igår. Vi låg och lyssnade en stund och tröttnade efter ungefär 10min och la då snällt undan benet.
Sedan slocknade vi alla 3 och precis då ringer väckarklockan :-D

Nu när husse åkt och jag kommit upp sover hon så gott här på golvet..


Igår passade vi på att städa garderoben i hallen. Mycket ytterkläder som skulle tvättas och endel hamnade i slänga-högen. Tvättmaskinen har gått varm här nu igårkväll och inatt så nu är allt snart rent.

Har även tvättat ett helt gäng filtar och handdukar som ska vikas och läggas in i valprummet.

Kom dock precis på nu, att det är dumt att greja förmycket hemma. När jag nu snart ska gå hem på semester så har jag ju hela dagarna på mej att röja i garderober mm.

Nej nu ska jag dammsuga lite och fara till gymmet innan jobbet kl 13.



Idag tänker jag extra mycket på min kära ♥pappa♥.
Jag håller tummarna att allt går bra!!


2011-10-06 @ 09:20:38 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Sofia

Tänker också på pappa nu! <3



Ahaa du ska skaffa Hällefors-kavaj! ;)

2011-10-06 @ 13:30:14
URL: http://svasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0