Tisdag 10 maj

Ja lär bli utbränd till kick-offen, om de ska fortsätta såhär..

Ja, vi ska ju ha kick-off med jobbet & byggfirman, som bygger om på jobbet, hemma hos mej om 1 ½ vecka. Och jag vill ju inte att de ska se ut som ja bor i en bröthöla. Så jag hade som tanke att hinna få färdigt huset så mycket som möjligt tills dess.

Så jädrar va vi grejar här nu. Har målat i 3dagar..




Måla måla måla!!!





Klippa Gräs!! ..ja på vissa ställen då, andra ställen va de dött på.



Ett av de största problem-områdena på gården va våran lillstuga. Den drog ner helhetsintrycket avsevärt. Vi fick den av Thommys Farmor innan vi börjat bygga huset, så vi monterade ner den och körde den till tomten och byggde upp den. Fick färg till den att måla den med så länge.. Den färgen va gul..

 

Sen byggde vi upp ett hus som inte vart gult.

De passa lixom inte så bra ihop.

Dessutom var färgen inte så bra så den har flagnat av bitvis.
 
Vi byggde om stugan från en stuga med stora förådsdörrar, till en stuga med ett fönster och ett vanligt dörrhål istället. Men vi saknade förtillfället en ytterdörr, så de fick bli (provisorisk) en innerdörr som var avsågad i nederkant för att passa hålet, plus att vi satte en skiva för brevlåde-hålet.

Inte så snyggt:






Så vi pimpade stugan lite i helgen...




Såhär bidde de



Ja nu är det bara 2 sidor på den som är någorlunda klart. Så de återstår att måla 2 sidor till.. De ska jag hinna!!

Detta ska så småningom bli min bastu :-)
Bara att slå upp en innervägg, så de blir bastu i ena och lite krokar och någon att sitta i i de andra utrymmet..
Ja så återstår ju panel och ALLT annat invändigt.. Men nästa sommar kanske de kan bli en bastu.



Ja oså var de altanen som ska stajlas lite också. Och listerna inomhus..
Uj va jag har att göra. Idag blev de dessutom mååånga timmar på jobbet, kom inte hem förns kl 20. Men imorgon när jag slutar ska jag genast fortsätta måla!



Längtar upp till stugan..
I vårt nästa hus vi ska bygga ska typ All inredning va i obehandlat virke.. Så fiiiint :-)
Inga tapeter, inge gips, inge spackel, inge slipa!






Nu blev jag Nornäs-sjuk!

 

Sitta och filosofero vid brasan.. :-)

 

 

Nej nu ska jag sova!


Jo just de, till byggarna bara:

Ni undrar ju va stor tunnan är.. Lägger in en bild på när vi är några som badar så kan ni bilda er en uppfattning..

Tänk positivt: Finns de hjärterum finns de stjärterum!




Någon större notis om min frisyr behöver ni inte göra :-D






2011-05-10 @ 22:08:53 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Energin är det då inget fel på! Bra jobbat och lillstugan blev ju helfin. En gång var vi 10 personer som badade i en och samma tunna, det var lite trångt men det var roligt :-).

2011-05-11 @ 15:16:45
Postat av: Anki

Va du sliter!!! Men fint blir det=)



Ha ha men den tunnan ser ju alldeles lagom ut ju... ;o)

2011-05-11 @ 20:11:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0