Lördag 14 maj

Då va snart denna dagen slut. Vi är familjehem i helgen, så vi har N här boendes hos oss tills imorgon. Idag har jag även jobbat några timmar. När jag kom hem tog vi en promenad ihop alla 3. Sedan blev det en tur till Ica och handla lite (ja handlade inte de ni tror)..

Sen gjorde vi en liten upptäcksresa i skogen, eller liten och liten, på 3mil närmre bestämt. Kollade lite hundkörar-vägar mm.

Hem och jag planterade lite blommor, medan Kaiza underhöll N på tomten ihop med en boll.

Thommy gick in och började med maten, sen blev de grillat. Gött!!

Nu verkar N vara helt slut av allt som hänt under dagen, så de dröjer nog inte tills han vill gå och lägga sej vad de verkar som.

Igår satt jag och kikade igenom alla bilder från Vasaloppet och alla filmklippen (som jag tagit delar av och gjorde till min Vasaloppsfilm).

Åh va jag längtar till snön!! ..och till att åka skidor. Jag bara måste åka Vasaloppet igen!! ..de va lixom min grej
kände jag. De va ju roligt, på sitt lilla sätt. Men jag är rädd att killen som körde sjukvårdar-skotern inte tyckte de va lika roligt, att åka med mig hela vägen..
Han kommer säkert kolla om jag anmäler mej till nästa år, och isf tänker han nog inte ställa upp som funktionär är jag rädd..

Här kommer ett klipp på när jag närmar mej Evertsberg, där Ullis med hundar och Thommy satt och gottade sej i solen och grillade medan en annan slet häcken av sej ute i spåren..

Ja och även min vän på skotern är med.

Dessutom luras dom i filmen och snackar om 3km kvar till evertsberg, kan ju tala om att de va inte alls några 3km!! Tror de va 5-6km enligt Vasaloppsskyltarna!!!

Ja skulle lika gärna kunna ligga först.. (eller sist) de beror helt enkelt på hur man ser på de hela..





2011-05-14 @ 18:52:08 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Mysigt med snöfilm :-). Klart du ska ladda för V-loppet nästa år säger hon som slipper åka själv. Men njut lite av de ljusa försommarkvällarna också. Själv tänker jag ta en rejäl skogspromenad en kväll, tassa fram med bara en hund o ha det bra.

2011-05-16 @ 16:07:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0