Vasaloppet Väsk-Check

Ja då var de dax att packa ihop sej då. Jag började med att plocka fram allting som jag ansåg var Prio 1!

Resultatet blev ungefär såhär:

 



Hårspray (vem vill åka med platt hår?!)
Hårborste (vem vill åka med platt hår?!)
Pannlampa (OM, jag säger OM, jag klarar några av spärrtiderna kan de ju faktiskt bli rätt mörkt i skogen)
Klocka (man bör kunna ha koll på tiden)
Läppsyl (överlever jag INTE utan)
Kamera (man kanske ser nått snyggt i spåret)
Fotvärmare (att klistra på mobilen så batteriet håller sej lite varmt)
Skavsårsplåster (behöver jag förklara varför?)
Snickers (bra i alla lägen)

Lakrisal (salt är gott)

Läkerol (salt är gott)
Dextrosol (socker kan behövas)
Gorbys (jag kommer bli sjukt hungrig)
Chips (jag kommer få en sjuk abstinens, skulle kunna byta ut dagens alla mål mot chips!!)
Bensinkök (kan man laga mat på :-D Eller tända en liten brasa om man tappar bort sej och blir frusen!)
Swix för olika temp (bakhalt är aldrig kul! kan vara bra att kunna bättra på lite med fästvalla)
Kloss (till vallan)

 

Det uppstod dock ett litet problem, när jag skulle packa ner allt i väskan som jag fått låna av min bror..

 


Väskan va inte så stor!



Jaha! De var bara att rationalisera bort lite då.. De blev knivigt eftersom jag bara lagt fram de jag ansåg nödvändigast!

 

Resultatet blev istället såhär:

 




Plockade bort:

Hårspray (man får väll va ful då!)
Hårborste (man får väll va ful då!)
Pannlampa (bytte till en liten istället.. med sämre ljus & brinntid)
Kamera (kan fotta med mobilen :-D)
Läkerol (allt som är gott får inte plats)
Gorbys (får väll vara hungrig antar jag)
Chips  :-C
Bensinkök (jag får sattsa på att inte tappa bort mej)


Eller förresten titta va jag hittade på väskan!!!
Ett hårsprays fack!!!!




2011-03-04 @ 16:39:25 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mamma

LYCKA TILL! Några tips. Psyket betyder mycket under loppet. Se dej omkring och tänk, Kan de så kan JAG! Att få någon trevlig medåkare är alltid bra, ni kan peppa varandra och prata om diverse saker, efter en stund träffar du någon ny, eftersom du kanske har dragit ifrån eller din kompis har försvunnit. Hoppas du får en bra dag i spåret.Kram.

2011-03-04 @ 17:44:57
Postat av: ulrica ö

å vill du, tar ja med lite mer KÄK till spåret, som du kan stoppa i dig, men då får du höra av dig vad de ska va!! :D har inte så mkt "engergibars" hemma just nu :)

Annars finns både rött o vitt här! ;)

2011-03-04 @ 18:40:27
URL: http://malamute.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0