Vallning av skidor inför Vasaloppet

De här med vallan är ju faktiskt viktigt inför vasaloppet och då menar jag faktiskt super viktigt!! Det är minst lika viktigt som att träna ordentligt och iaf ha en sådär MINST 50 mil i skidbenen och armarna. Eftersom jag inte riktigt kommit upp i de där 50 milen så sattsar jag på riktigt klockren vallning istället

Delar med mej av ett recept på valla som härstammar riktigt långt tillbaka i tiden..

Rudolf har ärvt det av sin pappa, som ärvde de av sin pappa, som ärvde de av sin pappa, som ärvde de av sin mamma..

Pappa Rudolfs skidvalla (2par)
2 ägg
Mjöl efter behag
4 klickar margarin
1/2 meter majonnäs
3/4 meter mjukost
14 msk sirap

(För ett par skidor - halvera satsen)

För att de ska bli riktigt rätt så kan ni se i filmklippet här exakt hur ni ska bära er åt.
Spola fram till 2min om ni bara vill se själva vallningen.

Nej nu ska jag börja valla mina skidor. Och kom ihåg nu, Oscar Svärd, att glider jag förbi dej i nedförsbackarna så bli inte grinig för du inte nappade på mitt vallatips!!

2011-03-03 @ 09:11:15 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Med den SuperVallan kommer du glida fram i spåret som du aldrig gjort annat!

2011-03-03 @ 15:04:48
Postat av: Robin, Kieron & Tyler

HAHA! Klockrent !! Det kommer gå SUPER för dej.

Vetja om dom sänder Vasan från England ?? Haha, isf ska jag sitta och dricka guiness och heja :-D



// Robin

2011-03-03 @ 15:24:47
URL: http://kierontyler.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0