Torsdag

Veckorna går undan.
Idag har jag varit med Kaiza till veterinären. Upptäckte i fredags kväll att hon hade som en stor boll i ena juvret. Googlade snabbt på juvertumör alt. juverinflammation. Hittade bra med information om dom båda.

Men verkade väldigt svårt att avgöra vilket av de som de kunde vara.
Båda stämde in ganska bra.

Vanligt med tumörer när de kommer upp över 7års ålder, Kaiza blir 8år i april.

Det kom var när jag klämde henne på tutten och de kunde de göra i båda fallen. 

Jag klämde och kände på henne och tyckte att om jag fick gissa själv, var de ingen tumör.
Jag har fått för mej att en tumör ska kännas mer hård och som en kompakt boll. De här var på ett ganska stort område runt juvret och kunde möjligvis kännas som en trögare vätska..?

Men samtidigt hoppas man ju på att de inte ska vara en tumör, så man försöker övertyga sig själv om att de inte borde vara någon. 

Fick iaf bekräftat hos vet idag att de inte var en tumör utan inflammation, SKÖNT!
Så nu ska hon gå på Antibiotika i 10 dagar. Plus att jag ska massera och klämma ut så mycket var som möjligt.



Kaiza njuter av sin tutt-massage :-)

Fick ut skapligt mycket med var idag och de kändes redan mycket mindre, de bulliga som förut legat runt/bakom juvret.

Nu blir de mys i söffa med gubben till Sveriges Värsta Bilförare.
Måste ju bara berätta va gullig han var i tisdags på Fettisdagen/kvinnodan.

Han kom hem med Semlor och så Fina Tulpaner till mej :-D Gissa om jag blev glad och överraskad..?


Tjipp & Hej så länge..
Återkommer inom kort med lite nya planer jag fått :-)

2011-03-10 @ 20:08:29 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0