Kvällssimning

Har 6 nysimmade hundar här hemma.
Kaiza är den enda som inte gillat de här med simningen. Och har därför sluppit undan nästan varje gång. Men jag har ändå fått med henne ut några enstaka gånger, för att hon ska veta vad de är frågan om. Så hon sedan själv kan välja om hon faktiskt vill med eller inte.

Alla andra springer ju ner på bryggan och hoppar i båten själva.

Idag var en av de gånger Kaiza fick en chans och följa med. Hon ställde frambenen i båten och behövde bara lite stöd av husse för att våga hoppa i.

När jag sedan startar motorn och vi åker utåt, sätter hon sej och glädjeskriker. Precis som hon kan skrika vid matning eller innan körning. Hon va så glad i båten!!
När jag sedan slår av motorn går iluk upp på kanten och slänger sej ut, kaiza kliver upp och behövde bara ett lätt push, så hoppade hon nästan i själv.

Hon va inte alls stel som en pinne längre och låg efter båtens golv som en säl.
Utan idag ville hon verkligen simma :-)



Jag och Divine väntar på att husse ska skjuta ut båten
från bryggan så vi kan åka ut :-)
2011-07-21 @ 20:35:41 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0