Skratta eller gråta?

..ja alla som jag berättat detta för har valt att skratta iaf.

De började egentligen igårkväll. Jag och Thommy hade hyrt en film, Salt, som vi var mitt uppe i och den var mycket spännande. Precis då ringer telefonen och vi sätter på paus.
De var min pappa som ringde o hade hittat en skoter på Blocket.se som skulle finnas i Karlskoga och undrade om vi skulle med och titta.

Visst sa vi. Eftersom pappa hade sina boxar på sin släpkärra skulle vi ta våran. Vi hade tidigare under dagen, lyckligtvis, skottat fram kärran och lyft av hundboxarna och dragit fram den på parkeringen.

Vi gick ut och kopplade på släp och körde... Fast inte så långt! Vi kom typ 5meter sen va de tvärstopp. Från våran gård har vi en mördarbacke upp och efter en heldags regnande var de blankis hela backen upp!

In och ringde pappa och konstaterade att vi inte kunde ta oss hemifrån. Kom fram till att vi skulle gå upp till stora vägen och han fick plocka upp oss där (han kunde ju inte köra ner med sin bil till oss och också fastna). Så vi fick åka utan släp helt enkelt.

Vi knallade iväg och de tog 40min att halka sej upp de ca 2km till stora vägen. De va rena skridskobanan och inte ett gruskorn framme någonstanns.

Under tiden hann jag konstatera att jag skulle få ett stort problem imorgon (som nu är idag). Hur skulle jag ta med till jobbet? Jag var tvungen att vara på plats 6.45! Illa!! Började räkna hur lång tid de skulle ta för mej att gå dit..
Sommartid tar de ca 45min och man speedar på. Men nu 1,5-2 timmar kanske.. Jag konstaterade även då att de blir till att gå upp tidigt för o hinna!!!

Lite senare under kvällen kom min käre man dock på den smarta idén att låna en bil som vi parkerar vid stora vägen så behöver vi inte gå så långt!

Vaknade tidigt imorse och Thommy gick ut och testade att ta sej upp för backen med min bil iallafall.. De hade ju ändå smällt undan lite mer is. Och helst av allt behövde vi ju 2 bilar eftersom vi arbetar olika tider..

Såhär slutade hans försök imorse:


 


Inge vidare med andra ord. Han kom in strax före 06.00 och ropade att han inte lyckat tagit sej upp med bilen.

Så de va bara på med ytterkläderna och hoppa på varsin spark!! Inte direkt va man är sugen på kl 6 på morgonen kan jag garantera.

Vi tog oss upp för mördarbacken och sen är de en rejäl utför. När man står på en spark och de är blankis och brant nedför får man upp ganska hög fart. Men en spark är inte desamma att styra som en släde! Sparken gick fortare och fortare (de va även kolsvart ute denna tiden på dygnet) och jag börjar skrika rakt ut och sparken börjar styra höger och *pang* tvärnit blev de när vi krockar mot snövallen, sparken står heltplötsligt tvärstill och jag flyger över "styret" och ner i diket. 
Thommy som var försedd med pannlampa fick sej ett gott skratt..

Ja vi kom efter 20min sparkfärd äntligen fram till bilen och åkte vidare mot storfors. Thommy släppte av mej på jobbet och fick själv åka till sitt typ 2 timmar för tidigt.. 


Nästa problem var hur man skulle ta sej hem. Jag slutade kl 14 och Thommy visste inte vilken tid han kunde vara färdig på sitt jobb, som senast 16.00. Så länge orkade inte jag vänta. Så jag knallade (läs halkade) hemåt. En timma senare befann jag mej där man svänger av stora vägen vid oss alltså ca 200m från sparken.

Precis då ringer Thommy och säger: Hej jag sluta precis nu, ska jag hämta dej någonstanns? 
Nej muttra jag, är precis frammme vid sparken här nu. Vi lägger på.

Jag hinner gå ungefär 50meter till, så kommer grannen och stannar: Hej vill du ha skjuts?
Jag: Nä, har sparken här framme som jag måste ha hem.. Men tack ändå!

Tänka sej om Thommy eller grannen bara kunde varit lite tidigare med sina förslag.

Jag kommer fram till sparken och grannen stannar för att ta posten..
Då brister hon ut i skratt: Haha! Vilken liiiiiiiiiten spark du har!

Jag muttrar typ: Mmmm
Jag fick stå mer eller mindre dubbelvikt på den..


Kom tillslut hem iaf, efter att få bredsladd i en nedförsbacke och vält med sparken ännu en gång..
Jag Hatar Sparkar!


 

ISIGT!!!

2011-01-17 @ 15:57:09 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Vi skrattade :-)! Men gu' va' me' is ni har! T o m värre än här hos oss. Stackars er, hoppas det ger med sig snart.

2011-01-17 @ 18:20:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0