Löp

Just så ser de ut här hemma. Vi har löp.. Verkar som höglöp är nära, då de är lite stojjigt i hundgården,
eller jag kanske ska säga att det är kärlek därute. Iluk är käär!


Skulle ut och köra hund och upptäckte att alla linor låg inne i bussen som Thommy hade på jobbet.
Så de fick bli man-tager-va-man-haver, fick ihop linor någonsånndär så jag kunde köra 1 eller 2 hundar.



På förmiddagen blev en tur i Solen med släden och
Sila.


Och på eftermiddagen en tur med Zigge & Nikki.



Nikki & Zigge ute på myren




Jag på släden på myren



De vart riktigt kallt på eftermiddagsturen med 2-spannet. Jag hade klätt mej dåligt och hade tänkt hjälpa till lite. Men de behövdes ju inte. Hundarna gick som galningar!!

Hörde en skoter på sjön strax innan vi skulle köra av myren. Misstänkte att de va husse som kommit hem från jobbet och gett sej ut för att kolla vart vi var och körde. Han stannade mitt på spåret nere vid sjön. Vi kommer ur skogen och hundarna springer åt sidan vid han för att komma förbi och fortsätter att ge järnet.

De hade inte ens tid att titta åt husse, trotts att de sprang bara någon dm ifrån honom. De va som om han inte fanns. Jag vände mej om och vinkade åt Thommy som vinka tillbaks, vi hann liksom inte ens ropa hej förns jag svischat förbi. Thommy åkte in i skogen och skulle väll trycka spåret ett varv till. Jag och hundarna åkte hem och lagade kvällsmat. 

En najs dag helt enkelt!

2011-01-26 @ 21:25:29 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Låter härligt! Vilken bra myr ni har att köra på suktar avundsjukt. Duktiga vovvar så drar så bra!

2011-01-27 @ 08:47:13
Postat av: Robin

Är det ni som går förbi på Notbindarvägen ?? Grabbarna är som grisar som bökar i backen... smack smack smack :-S ;-)



2011-01-28 @ 05:49:15
URL: http://foxkierontyler.blogg.se/
Postat av: malamutemamma

haha nä.. de är inte vi.. :-D

2011-01-28 @ 11:15:31
URL: http://malamutemamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0