Onsdag 13 April

Nästan helledig idag, vilket är väldigt skönt!!

Har en härlig blandning beteenden här hemma just nu.

Har en skendräktig tik, en löptik och en förvirrad kåt hane. Som snart kommer bli 2 kåta hanar.

Kaiza började löpa för några dagar sedan. Iluk blir än så länge totalförvirrad redan dag 1 då löpet startar. Medan Zigge har full koll på läget och blir bara lite små galen under höglöpet. Antar att iluk kommer bli bättre för varje löp som går. Han är ju inte så gammal än.. En riktigt liten fjant :-D

De mål hundarna får kött eller fisk äter iluk. Men de mål då de blir torrfoder då rör han inte maten under löpet. Så jag vet ju iaf att han får i sej något.

Imorse börja jag 6:45 som vanligt, men sluta redan 8:25.
Tog iluk med mej när jag cyklade till jobbet imorse. Han behövde något annat att tänka på än brudar då är de bra o få röra på sej. Men de va lite varmt tyckte han.

Efter jobbet lämnade jag cykeln där och tog en promenad med iluk genom Storfors till svärföräldrarna och hämtade bussen som de kört hem från verkstaden igår. Så tog jag ock iluk den till jobbet och hämta cykeln och åkte och handlade och sedan hem.

Hemma har iluk fått busat med Sila på gården. Sila som är skendräktig och behövde göra av med lite energi. Första gången jag märkt att hon är skendräktig. Hon har mjölk och är lite "nere" och krånglar lite med maten. Men annars inga konstigheter. Hon blir såå glad om man gosar med henne och tycker synd om henne, eller att hon får komma in och bara få kärlek, eller springa och busa på gården. Lite extra uppmärksamhet till henne nu då.

Snart snart kan man dra igång med barmarkskörningen på riktigt. Får ta bilen en dag och åka o se över hur skogsvägarna ser ut. Våran väg börjar bli okej, men har ett riktigt gyttjehål högst upp som iluk bada i när vi gick hem idag :-)

Behöver bara laga fyrhjulingen lite oxå.. Eller ge den lite kärlek o nya delar.
Bensinslangen verkar ha torkat ihop/spruckit sönder. Och den hostar till lite när man kör och går inte på alla cylindrar och drar ur batteriet. De är väl ungefär de som är felen..


Jag ska önska mej en ny fyrhjuling av tomten tror jag. Helst en med larvfötter o vinsch o plog.



Iluk & Sila


Upptäckte att våran flytbrygga flutit hem inatt. Va praktiskt!!

Bara o haka på de på den andra bryggan så fort isen släpper

där!

 



2011-04-13 @ 12:34:16 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0