Barnvakt & Hockey

Igår var det ju som ni alla antagligen vet en avgörande match i hockeyn. Pappsen fyller år till veckan och han skulle få en förtidig födelsedagspresent. Nämligen att gå på matchen i LLA tillsammans med mina storasyskon.

Eftersom jag jobbade till 18:30 kunde jag ju inte gå på matchen med dom,
utan fick istället se den på tv. Jag fick även vara barnvakt åt syrrans 3 kottar. Hon skjutsade dem till oss före 5-tiden och då fick Thommy vara lekledare tills de att jag kom hem.

Han skickade ett MMS till mej medan jag jobbade och jag blev lite bekymrad.


Han drog dom på släpkärran efter fyrhjulingen hem till oss så de slapp Gå ner i leran. Lilla algot 2år kunde ju studsat av..? :-)


Sen när jag kom hem ladda vi inför hockeyn



Laddar med chips & dipp



Ja man märker ju ganska snabbt att jag inte är van med barn. Mitt i första perioden (jag var nog rätt inne i matchen) säger jag till Thommy är de inte något som låter konstigt...?


Går ut ur vardagsrummet för att titta vad barnen sysslar med och kan bara räkna dom till 2.

Hm, en saknas!!!

 

Kollar i alla rum, men hittar honom inte. Funderar på om han kan ha gått ut?

Går tillslut till toadörren, knackar och ropar: Är du här inne??

Får ett Ja till svar!

Vill du ha hjälp?

Ja!

Jag går in och frågar om han väntat länge..?

JA, jag har suttit här så länge och ja har ropat och ropat men de kom ju aldrig någon!!
Oops :-)

 

Niilo var snäll och målade en teckning på oss alla 5. Ser ni vem som är jag?


Från vänster: Thommy, Jag, Algot, Ville & Niilo.



Vilket fint hår jag fick och va kurvig ja vart :-) Haha!

 


Hockey!



Barnen var så duktiga och somnade i 2:a och 3:e perioden.

Varav 2st i våran säng

 





Och en i soffan



 

2011-04-15 @ 19:33:06 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Tror att alla kottarna hade jätteroligt hos er!

2011-04-18 @ 11:19:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0