Hund-cykel och tråkigheter

Jag kom på för några veckor sedan att jag önskar mej en cykel i födelsedags present.. En lite nyare än den som jag har så att säga.

Thommy nappade på det, fast nu fyller jag ju inte år förns i mitten av november. Ingen kul månad att få en cykel i. Så Thommy köpte mej en redan nu så jag hinner köra lite med den innan de kanske råkar bli snö här hemma.. Men nu händer ju inte de iofs iaf förns efter nyår och då ligger den typ några veckor max :-(


Ville ha en liten smidig cykel eftersom jag ska ha den när jag kör hund och gärna lite sportig..

Jag fick den här:

 






Ja de har hänt lite tråkigheter här också.. Nikki har åkt på livmoderinflamation och ska in på operation till veckan :-( Ja inte så mycket att säga om det. Jag märkte länge att hon var konstig.. Men hon har inte haft någon feber, minskad aptit eller varit nedstämd. Ringde vet för snart 2 veckor sedan och jag sa att jag funderade på livmoderinflamation..? Men eftersom hon inte hade varken feber eller ökad tröst verkade de inte som de trodde de skulle vara det. Dessutom hade de inga tider då så vi skulle avvakta och höra av oss igen.

Fortsatte att tempa henne varje dag och märkte under veckan att hon fått mjölk. Tänkte att jaha, hon är skendräktig!!
Men tyckte ändå att allt inte verkade stämma. Fick en tid igår och eftersom jag jobbade fick Thommy åka och de konstaterade livmoderinflamation. Suck!
Så idag har jag varit och hämtat ut medicin hon ska äta i 5dgr före operationen.
Känns inge roligt, dels utesluts hon ju från avel, plus att de alltid är risker vid ingrepp. Sen återstår en rehab tid som jag inte har en aning hur lång tid de kommer att ta.

Jag kommer ju inte våga köra henne på läääänge efter det!!

Ja, så Nikki kommer bli en bortskämd innehund nu ett par veckor medan såret ska läka.. Undra hur vi ska få henne att vilja flytta ut såsmåningom sen igen..?

Jaja, hon är inte opererad än så vi får fokusera på de och att allt går bra först!!


Var även förbi hemma hos mamma & pappa idag med min cykel. Pappa skulle fixa på en stång till den så man inte kör över linan så lätt, eller att den åker in i däcket när man får slaklina..
Pappa skicka nyss en bild på hans verk. Ser riktigt bra ut!!!



Tack pappa!!




Ja eftersom Nikki ska opereras får hon vila upp sej i helgen och inte gå med på Björnrundan, hon får ligga i stugan under dagen. Divine har löpt en tid nu och bör kunna befinna sej i höglöp då så även hon får bli kvar i stugan.

 

Det innebär att vi har 4 hundar som är körbara delat på 2. Så vi kör 2 hundar var med cykel.

Lite kvar att packa återstår, plus Silas ögonlysning imorgon. Sedan drar vi!!!
Hoppas att de kan vända lite nu så de inte blir mer tråkigheter

 

 

2010-09-28 @ 19:13:09 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Håller tummarna för att allt går bra fr o m nu!

2010-09-29 @ 13:19:59
Postat av: Mellisaurus-[rex]

:O

2010-09-29 @ 13:29:25
URL: http://mellisaur.blogg.se/
Postat av: Marcus

Fin cykel :P

2010-09-29 @ 13:29:39
URL: http://tokigamasen.blogg.se/
Postat av: lovisa

det är ju kul att cykla:D

2010-09-29 @ 13:39:25
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0