frukost

nu blir de frukost!


 

 

Sen ska jag och N gå ut en stund. Thommy är på jobbet. Efter lunch ska vi åka till Karlstad till Biltema och köpe diverse grejer till fyrhjulingen så ja kan börja köra hundarna med den. Behövs lite ny olja, nya slangar, tändstift mm. Har sagt att jag inte ska köra mer än 2 hundar med cykel, de är ju så fruktansvärt starka. Visst de är kul. Men de är svårt att bromsa in dom med cykel om man kör 4st.

Så 4-spann är bättre att köra med fyrhjulingen som har ordentlig broms. Dessutom om vi vill kunna köra längre än 6km och starta på gården innebär de en vägövergång på en stor väg och då vill man kunna stanna upp dom. När jag kör dom en och en har jag lärt dom att vi stannar alltid där och går lungt över när kusten är klar. Så jag hoppas de sitter även när jag kör fler sen. Men som sagt med 4hjulingen är de ju inga problem att stanna upp spannet. Ingen vansinnes körning här inte!!

Till veckan drar vi till mitt älskade dalarna. Jobbar heldag måndag. Tisdag blir de packning, hundkörning och åka och köpa lite mer byggmaterial som ska med upp. Onsdag ska jag på ögonlysning med en hund, NERVÖS! Har bara varit på en ögonlysning med hund en gång tidigare.. Då gick de inte alls bra. Eller hon skötte sig exemplariskt, men resultatet var ju till de sämre. Hoppas på att de går bättre denna gång.. *tar ett djupt andetag*

Sen drar vi uppåt på onsdag. Har planerat in ett besök hos Ullis onsdag kväll och sen tuffa vidare sista milen till stugan på torsdag. Sen är de ju Björne på lördag!!! :-D 

2010-09-26 @ 09:25:46 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ulrica Ö

håller tummar för ögonen!! :)

ska bli så kul o ses till veckan! :) Här är de full fart me allt, tiden rinner alles för fort, men idag blev de äntligen lite hundköra för min del oxo, efter förkylningsperiod o ett litet hundbett på Zipp efter diskussion om ben (hamnade lite olyckligt vid tassen, så jag har avvaktat lite för o se att det läkte som det skulle). Men nu är vi äntligen på G igen! :)

2010-09-26 @ 17:47:42
URL: http://malamute.nu
Postat av: sofia

Åh, hade velat ta me mej kidsen (nåt av dom iaf) o komma upp till er till helgen o se björnrundan men men...

2010-09-26 @ 19:31:05
URL: http://svasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0