En bra dag..

Kom hem vid 10:00 från jobbet imorse. Passade på att städa hela huset, på min mer eller mindre lediga dag. Syster med barn kom även och hälsade på och överlämnade 2 bamse påsar med kantareller som de plockat under förmiddagen. Riktigt najs!

Tog en cykeltur med Kaiza efter lunch, de blev våran 7km:s sväng. När Thommy kom hem blev de även en sväng till Nords och köpte de sista takplåtarna till Nikkis hundgård, så nu sitter de på plats. Vilket innebär att alla hundgårdar numera är HELT klara!! Äntligen. Känns bra..

Blev ingen tur till gymmet idag, hade faktiskt bestämt att ha en vilodag så så fick det bli. Men de va svårt att hålla sej, var såå himla sugen på att dra dit en sväng och pumpa lite :-D Men spar på energin tills imorgon. Då blir de ett biceps, triceps & axel pass. Det ser jag fram emot mycket, de är faktiskt ett av de roligare passen!!

Eftersom jag ändå skulle ha vilodag kom jag fram till att ta en tur med Zigge & cykeln också
;-) Så de blev 7km på hojen till för mej idag. Och jag fick verkligen känna vilken enorm kraft de är i en vuxen malamutehane! En riktig rolig tur i skymningen. De va fullfart hela vägen och vi ärligttalat flögfram! Om någon sett oss måste de undrat va de var för något som susade förbi och lät: jah jah jah jobba jobba jobba. De är så jäkla kul att peppa en hund som verkligen tar åt sej och bara ökar mer och mer!!

Dock ska jag tänka på reflexväst och pannlampa nästa gång de blir kvällskörning.. De mörknar snabbt.

Vart på fruktansvärt bra humör efter körningen! Zigge lyssnar så klockrent på alla kommandon och är ju så fruktansvärt stark!!

Ja imorn kommer DHL hit med hundfoder, jag har tänkt ta mej ut och köra med Nikki en sväng. Sen ska jag jobba eftermiddag och sen gymmet på kvällen. 

Ser framemot nästa vecka, då är jag väldigt mycket ledig och de är Björnrundan på G!! 
2010-09-21 @ 21:21:15 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Haha, ja det är både fart och kraft i de där z-pojkarna!

2010-09-21 @ 22:25:40
URL: http://polarcollie.bloggagratis.se/
Postat av: Ulrica Ö

Här är det normalt sett oxo fart i Z-pojken, men han står i viloläge nu med ond tass, men snart så borde de bli bättre hoppas vi!

KUL me kul körning!

2010-09-23 @ 22:28:56
URL: http://malamute.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0