Nornäs, Björnrunda & Nikki

Några dagar blev de i Dalarna förra veckan.
Fick lite gjort i stugan. Min snälla mor & far hade köpt oss en ny ytterdörr till stugan och tagit med sej upp.

Tack så mycket!

Så under fredagen bytte Thommy ut den.






Bort me de gamla






In med de nya




Nu kommer vi förhoppningsvis ha de lite varmare i vinter :-)

 


Sen var de dax för Björnrundan på lördagen. Mycket folk och perfekt väder. Vindstilla, mulet och inge regn. Jag körde med Zigge hela svängen och Thommy med Sila & Iluk. De blev mycket omkörningsträning. Jag & Zigge drog förbi både 2- 3- och 4-spann. Inga konstigheter bara förbi och fortsatte kuta på framåt. Duktig kille!!

 


Zigge på Björnrundan

Tyvärr blev Zigge under rundan paj i magen. De blev väll iaf över 10 skitstopp och på slutet spydde han.. Inge roligt alls.. Kan de berott på alla älgben tro??
De fick bli kokt ris & fisk för hans del till kvällen.


De blev totalt 4,8mil för mej på cykel i dalarna. Bra träning de!! Trodde att jag skulle få träningvärk eller super ont i "cykelrumpan" men så blev det inte!!
Men inatt var de tydligen livat i sängen här hemma.

Thommy hade vaknat av att de va jäkla mycket rörelse i sängen. Jag låg med armarna i vädret OCH benen uppåt i vädret och trampa cykel med dom!! :-D Han försökte väcka mej vilket jag inte har något minne av. Utan jag bara vände på mej och somnade om.. :-) Haha!!


Idag har jag varit iväg med Nikki till veterinären för hennes operation.

Lämnade av henne kl 11. Pratade med veterinären en stund, hon fick lugnande och jag lite recept osv.
Åkte därifrån vid kl 11:30 och vet säger. Kom tillbaks kl 15 tidigast.
Visst sa jag.

Åkte och hämtade ut medicinerna hon ska ha efter operationen osv. Gick in på Maxi för att handla med lite mat hem medan jag väntade. Då ringer de kl 13:30 och säger Nikki vill hem!!!!

Skyndade mej till kassan trots att jag inte handlat klart och inte hunnit tanka eller nått. Kommer dit och se Nikki med en tjej på parkeringen.

Tänkte först, blev de ingen operation, blev de någo krångel??? eftersom de gick så snabbt och där står Nikki klarvaken.

Men jodå, de hade de blivit. Men någon lugnt uppvaknande hade de inte blivit dock.
Nikki vaknade till snabbt i sin uppvakningsbur och ville inte alls ta de lugnt och vila sej där inne.
Hon hade blivit sjövild och skrek och slet av sej den där äckliga munkorgen hon fått på sej och skrek ända tills hon såg mej. Stackars liten!!!

Tog över Nikki på parkeringen som var så kramig. Gick in och betalade. Tog med både munkorg och tratt hem.
Munkorgen drar hon av sej på typ 2 sekunder så de va ju ingen hitt.
Tratten provade vi när vi kom hem men de funkar inte heller nå vidare.

Hon står helt förlamad med huvudet ner i golvet när tratten är på och bara gnäller och skriker.

Så jag vet inte riktigt hur jag ska lösa de, så hon inte slickar på såret när jag inte ser..



Nikkis lilla mage


Utslagen efter operationen i mammas säng



2010-10-04 @ 17:40:47 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0