Höst-pyssel

Besöket hos veterinären gick bra. De tyckte de hade läkt jättefint och såg superbra ut.
De tog bort stygnen, 11st, vilket inte alls va kul tyckte Nikki. Nu ska jag bara smörja med lite zink-salva några dagar så de torkar. Eftersom Nikki heeela tiden vill slicka bort salvan får de tyvärr bli tratten någon dag till.

Påvägen hem gjorde vi jag besök på ÖoB och köpte lite helg-godis åt voffera:



6st Oxben tog upp en hel kundvagn.

..ibland tittar folk på mej som om jag vore tokig.. Jag funderade en bra stund om jag såg knasig ut på något sätt, men märkte inget konstigt när jag kom ut till bilen igen iaf...?!

Var även inne på Maxi och köpte mat till oss hem. Var bara tvungen att köpa en Oxfilé. Har aldrig lagat de förut.. Men däremot ätit på en kurs jag varit på. De va nog bland de godaste jag ätit, då ska de va sådär lagom blodigt med ett bra rödvin till *mums!!* Har bara gjort älgstek förut som blivit underbar. Så ska försöka mej på oxfilén imorgon kväll tror jag.

Väl hemma så hade jag lite att dona med. Tyckte att jag behövde få de lite mer höstligt här. Så jag tog en hink och traskade till skogs..



Står på en kulle och knäppte en bild hem på huset.

Man behöver faktiskt inte köpa en massa dyra grejer för att få ihop bords-dekorationer.. Köpte faktiskt ingenting till dom. Faten hade jag ju redan hemma.. Bara att leta efter fina saker på marken och ha lite fantasi.

 

 


En närbild på dekorationen till köksön.



Och så fick de bli en till köksbordet också....

 


Närbild


Ser ju inte så häftigt ut på bilden såhär på håll kanske..

Hade de gått hade jag velat byggt in träd och grejer i huset. Gud så mysigt att bo som i en skog, fast inne!!

Tyvärr går ju inte de då, va jag vet! Barr skulle väll trilla av och mossa torka ut..



Fixade lite till verandan också när jag ändå var igång:





Ja va gick kalaset på då? ..jo ca 60kr för ljungen!!
Skogen har mycket att erbjuda!


Ikväll är vi bjudna på middag hos Robin. Han behövde lite tips och hjälp med utrustning för att komma igång med drag, så jag har gjort iordning en draglina åt han plus neckline. Så han ville bjuda på mat som tack för hjälpen.
Nu ska jag gå o gosa lite med Nikki som e liiiite små putt för att hon inte fick bli av med tratten än!

2010-10-15 @ 13:21:57 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

fniss Som hundmänniska får man bjuda på att folk tittar men visst, du har mååånga hundben där i vagnen. Gott för de rara vännerna. Just det, våra ska nog få varsitt grisöra ikväll, det är ju fredag :-). Skönt att Nikkis sår läkt bra och hoppas hon snart får slippa tratten. Ha en bra helg!

2010-10-15 @ 14:34:37
Postat av: Darksess@soclog

Sv: Tack! :D Om jag ändå kunde ta åt mig det. Vann ett pris så det rä en reklambyrå som har designat den. Det där med design, färger och former har aldrig varit något jag är bra på.

2010-10-15 @ 18:18:48
URL: http://Darksess.soclog.se
Postat av: Darksess

Vad fint gjort! :) Gör höstkänslan större. Gissar på att du är besviken att det snöar i norrland och inte här?

2010-10-15 @ 18:20:15
URL: http://www.darksess.com
Postat av: Ulrica Ö

va duktig du är som pysslar så fint! som ja sagt förut - kan man få anställa dig sen eller... :)

2010-10-18 @ 11:29:52
URL: http://malamute.nu
Postat av: lovisa

Gillar du makeup? gratis presentkort?

Blev nyligen medlem på en sida där man samlar poäng genom att bla. besöka hemsidor. då man samlat tillräckligt mkt får man ett presentkort från ex kicks hemskickat, HELT GRATIS! vill du också bli medlem?



KLicka här: http://www.gratismakeup.se/?r=246371

:)

2010-10-18 @ 11:49:42
URL: http://lavitadilovisa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0