Midsommarhelgen

har passerat och de känns alltid lika bra. Nu börjar nedräkningen!! ..till hösten! Det finns inget underbarare än hösten. Den första morgonen man vaknar och gräset är täckt av ett frosttäcke, så underbart vackert! Och inte tala om luften, den blir lixom så ren.

Jag tror att jag älskar hösten just för att de är en väntas tid. Väntan inför den finaste högtiden, julen, och den egentligen bästa årstiden, en väntan och spänning efter kyla och snö!

Djupare än så ska jag inte bli :-D

Ja midsommarhelgen vart inte riktigt som den brukar. Torsdag kväll gick jag av kl 18:15, efter den mest hektiska dag på året på mitt jobb. En helt galet jobbig dag, då man knappt hinner gå o kissa förns vi bommar igen butiken. Man blir liksom helt tom i huvudet efter dom 8 timmarna. Med siffror hit, siffror dit växel här o där. Inte undra på att man kan röra till de ibland. Som tur är så är kunderna lite vakna och hajjar till när de blir knas, ibland iaf!

Kom hem vid halv sju och överraskades med att Älskling förberett en picknick.
De var ju även våran 5-åriga förlovningsdag idag!

In i duschen och bytte om sen drog vi iväg med båten, Divine fick följa med. Hon älskar att åka båt numera tror jag. Hon stod längst fram i fören som en galionsfigur och spanade och späjjade ut över vågorna och vädrade efter ny, ren luft. Så go!!

Vi åkte in i en vik och gick iland vid några klippor. Där fanns en grillplats, men timrat bord och bänkar och solen som sken rakt i ansiktet på oss där vi satt.

Älskling dukade upp med Stora friterade räkor som han gjort alldeles själv, och såklart egengjord dippsås till de, vin och hummer. Mums!!

De va så himla fint där vi satt, att jag vid flertalet tillfällen sa att jag bara var tvungen att ta kort. Men Älskling stoppade mej och sa att de här var något vi bara skulle komma ihåg i våra minnen, de behövs inga kort..

Försatte med mer mat efter förrätten. Jag som trodde förrätten lixom var maten!! Men så fel jag hade. Han hade lyxat till med en 3-rätters.
Åt och hade riktigt mys i solen som snart va på väg att gå ner..

När vi ätit klart och jag trodde vi var påväg tillbaka hem så går han ner på knä och friar!!!!!!! :-D

Ja ingen dag är den andra lik. 

Spar lite på detaljerna, men så gick de till på ett ungefär.



--------------------------------------------------------------------------



Fredagmorgon och midsommarafton.

J och A kom till oss vid kl 11 och hjälpte till att fixa de sista innan resten av gästerna skulle komma.

Ris, blommor, lekar mm. Sen käka vi lite midsommarlunch och sen rullade de in folk från kl 15 ända till kl 22 tror jag. 

Började med att klä midsommarstången och få den på plats. Såhär såg de ut:




Thommy gör ett hål där stången ska stå, med mååånga 

åskådare.




Stången är klädd, nu ska den bara på plats


Åh hej... Åh hå..


...åh hej... åh hååå..


Åså va den på plats

De va ingen som orkade eller ville göra några ringar till stången. Så någon kom på den briljanta idén att ta ett par cykeldäck. Så jag gick och modifierade om Thommys cykel lite och titta vi fin stången blev. Cykeln blev däremot inte så snygg, men va gör väll de. Bara midsommar en gång per år.. tack och lov!


Sen vaknades de 5-kamp. Som startade med pilkastning. Som ja såklart utklassade i.. Vann iaf med 20 poäng på 3 pilar. 

Nästa gren var slå spik i stubbe.

Sen luftgevär, som jag faktiskt kom 2:a i :-) De va nice när de nästan bara va massa pöjker med som borde varit bättre än mej :-D

Gren 4 var gissa vikten på en verktygslåda. Fan undra va den egentligen vägde.. Fick vi veta de någon gång tro? ..inget minne av de iaf.

Sista grenen var förflytta ärtor med ett sugrör från ett glas till ett annat. Men där gick de mindre bra för mej iaf.. Min dreggelreflex satte igång av någon underlig anledning så de vart mer dreggel än ärtor i mitt glas...??!





Efter 5-kampen så vart de grillning


Pär, Jimmy & Zonny på altanen


Mer folk inne


Bilderna som togs senare under kvällen vart och någon konstig anledning väldigt suddiga...?
Kanske även tur de.. Men här kommer de få som man kan se något på.

 

Badar


Ja vissa badade nakna, andra inte


Censurerade bilden lite ;-) Älskling talar precis om att man bara
lever en gång och man ser ut som man gör och de är ingenting att
skämmas för..







 

2010-06-30 @ 12:28:12 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Tänk vad mycket roligt ni har framför er! Simmatorp, Björnrundan, Vasa-loppet och ett BRÖLLOP! Spännande!!

2010-07-06 @ 13:23:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0