Stake-out

Äntligen är stake-out problemet löst.
Vi gjorde ju 2st nya förra året, men efter som vi inte har någon maskin/tång eller va de nu är man behöver för att kunna splitsa wire har jag inte litat på dom. Efter en incident då en ögla gick upp och hundarna var mer eller mindre lösa.


För att man ska kunna slappna av när man ligger ute eller är på träff så vill man ju veta att hundarna iaf sitter fast. Annars kan de ju hända så mycket konstigheter.
Har haft nog med sånna problem. När vi körde kätting som man kan tillverka själv som håller, ja då skadade en hund benet. Då ville jag inte använda de mer. När vi gjorde själva i wire gick wirelåsen upp!!


Skickade med pappa stake-outsen hem förra veckan för han skulle få åka till splits och linlagret i kristinehamn så dom kunde ta bort wirelåsen och ersätta dom med riktiga "klämmor" så de inte kan gå upp.
När han kommer dit har dom givetvit gått i konkurs/slagit igen/flyttat.
Så där sket de sej.


Har sökt på nätet men bara hittat företag i Stockholm som fixar de..


Igår kväll googlade jag för skojs skull Stake-out och kom in på en sida där de tillverkade och tyckte faktiskt priset blev okej! :-)


Så nu har jag beställt. De såg ut precis som jag ville (på bilden iaf)



Med lekare och så utsticket till varje hund kan snurra runt
huvudstammen och lixom sej själv.

Och riktiga BGB som INTE öppnar sej. De är ju förbjudna att tävla med. Men man kör ju inte hundarna med stake-outen :-D När hundarna står på den, vill man bara att de ska vara där man satt dom och ingen annanstanns.

 

Bad om en special, med lite större mellanrum mellan varje hund "inte-kunna-para-sej-avstånd". Så de blev lite extra för de.

 

Tänk va mycket stake-out problem jag varit med om nu när jag tänker efter.

Tjuvparning, klämt framben på en hund, stamlins öglan gått upp hundarna kommit lös mm. Usch hoppas allt de där är löst snart.

 

De skulle ta ca 2 veckor att få dom, perfekt!


2010-07-28 @ 08:58:53 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ulrica Ö

vart shoppade du? själv ser jag gärna att själva "hundlinan" ut till hunden är i kätting jag, men med en sån lekare verkar det ju bli super! :)

2010-07-28 @ 12:14:59
URL: http://malamute.nu
Postat av: malamutemamma

De är just den ja inte vill ha i kätting. Den blir så sladdrig så de trasslar sej lätt. Sen väger ju kätting mycket mer, du som räknar gram :-D

2010-07-28 @ 18:25:12
URL: http://malamutemamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0