Våren kommer!

Man måste ju faktiskt försöka se allting positivt. Kan man undgå alla disskusioner och prat om våren som är i fullgång nu..? Svar: Nej!

Jag är absolut en vintermänniska och kommer alltid att vara. Det finns ju inget vackrare än en stjärnklar vinternatt med snön som glittrar i månskenet och kylan som biter än i kinderna... *drömmer mej bort*



Men de känns faktiskt nu att våren är pågång, trots all snö. Vårfåglarna kvittrar och den här härliga vinterstämningen börjar sakta sakta försvinna. Ni vet den här härliga stämmningen man känner i vintermörkret i tiderna kring Julen. Numera är dagarna alldeles för ljusa och även kvällarna.. Jag gillar ju när skymningen och mörkret smyger sej på redan vi 15 tiden och man kurar ihop sej i soffan med lite tända ljus och en varm glögg efter en härlig tur med hundarna.

Om man ska se något positivt med våren/sommaren så är det första jag kan komma på, att de ska bli gött att få på alufälgarna på bilen min igen :-) Han blir ju så mycket finare då :-D

Något mer jag ser fram emot är våran blivande gräsmatta!!
Undrar väldigt väldigt nyfiket på om vi kommer ha en grön tät matta inför midsommar. Man kan ju alltid hoppas, för jag börjar bli riktigt trött på våran lervälling.

Det kommer såklart bli mysigt att sitta på våran altan och se ut över sjön och alla båtar som tuffar förbi samtidigt som det doftar av nygrillat kött på grillen :-)

Hundträningen kommer se helt annorlunda ut mot nu. Under de varmaste månaderna blir det ingen körning utan de får nöja sej med sin simträning som vi kom igång riktigt bra med förra sommaren! Gud va praktiskt att ha sjön som sin närmsta granne!!

Även lite fix med hundgårdarna blir det i sommar. Allt är inte färdigmålat och Nikki ska få sej ett nytt krypin.

Men som sagt, INGENTING slår den absolut bästa årstiden, Vintern!



Här bor vi





Grillning på altanen




Strax efter att solen gått ner



Nu ska jag strax göra mej iordning för jobb. Imorn kväll tar jag helga och på lördag blir de Kalas!! :-D

Ska bli roligt

2010-02-25 @ 12:04:27 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Ja, våren närmar sig, helt klart. Fast idag full snöstorm här.

2010-02-25 @ 12:59:34
Postat av: Anonym

Ja, våren är på väg...

Men den har ju sin charm den oxå :-)

Får se til att grilla lite i sommar !



Synd att inte Kieron gillar att bada. Men snäll som husse är så "kastar" jag i honom fråg bryggan när det är som varmast ute... Haha

2010-02-25 @ 20:58:37
Postat av: Ulrica Ö

vår?? nädu, igår morse va de -25 så sent som 9 här. ingen vår annat än sån vårvinter när man kan glida fram me solglasögon på släden o njuuuta ;)

2010-02-25 @ 21:48:34
URL: http://malamuter.blogspot.com
Postat av: Malamutemamma

Skulle ge mej ut och köra på sjön i förrgår.. Kom typ 300m sen va de bara vatten!! Så här kan man inte glida fram på någon släde i solbrillor.. Här får vi börja simträna snart.. +0,3 grader har vi nu också. SUCK!

2010-02-26 @ 09:52:10
URL: http://malamutemamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0