Hmm

Var i Särna igår kväll. Träffade mycket folk och de vart mycket prat. Innan debattkvällen blev jag visad på kartan hur 10 milen går. Jag blev även informerad om att uppe på fjället finns ingen mottagning på mobilen.. bara en liten detalj till, halva banan är ju fan på fjäll!! ..nästan! Och den mittersta delen är de också, de vill säga där jag kommer befinna mej när mörkret kommer om de går som tänkt.

Prata lite om när vi skulle vara imål och vi sa, släde mindre än 4 hundar ska vara imål kl 03:00.
Då säger en kille: Men de finns väl FAN ingen som ger sej ut med släde mindre än 4 hundar????!!!!!
*Host och harkel...* Jo jag!!

Han titta med stora ögon på mej och sa: Då har du riktigt bra hundar. Hur har du lagt upp de med snacks och allt?

Lagt upp och lagt upp sa jag.. Jag tar de lite som de kommer, jag har ju ingen aning om hur hundarna går..

Han tittade ännu konstigare på mej.

Haha. Funderar starkt på att fylla släden med massa mat!! Jag kommer säkert va ute i flera dagar om alla nu säger de blir så tufft.

Som en sista uppmuntran blev jag uppmanad till att hålla mej till lederna så dom hittar mej om/när de ska ge sej ut och leta efter oss.. Haha! Fyy inte taggad alls längre!!


Kan tycka det känns lite (vet inte om ordet är rätt men) orättvist?
Förra året var de samma bana. Man startade fredag morgon och för att få ett godkänt D-test skulle man vara imål lördagen senast kl 16:00.

I år startar man fredag morgon, ska vara imål fredag kväll kl 03:00. Vilket är en tidskillnad på 13(!!!) timmar.
De vill säga de att jag kan köra på 10 timmar snabbare än någon som klarade de förra året och jag blir ändå INTE godkänd. Trots att de är helt och hållet samma test. Hel konstigt tycker jag!! Så hundar som fick ett godkänt D-test förra året kan sprungit banan betydligt långsamare än mina och mina får inte ett godkänt test.
Skumt att de kan ändra tider bara så där. Visst om de dragit av några timmar, men mer än ETT HALVT DYGN!

 

Förra året kunde man stanna på kvällen, övernatta en natt, köra sista milen dag 2. Nu måste man plöja allt i ett streck. Det hade nog faktiskt lönat sej för mej att startat med 2 hundar förra året, istället för med 3 hundar iår.

 

Inget att göra åt saken. Men ska nog ta med massa mer MAT och planera för att vara borta LÄÄÄÄNGE!!

 

2010-02-11 @ 09:55:22 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: sofia

Syrran de e lugnt! Du kommer klara det! :) Puss!!!

2010-02-11 @ 12:23:43
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: Brittis

Ibland undrar man vad folk tänker med? Jag vet många som har kört både 10-mil och Polardistans med två, tre eller fyra hundar! Vad var det för typ som pratade 6-spann?!? Inte många som skulle köra då, för de flesta har inte ett 6-spann. Tur att jag inte var med, hade väl nitat till honom...nu blev jag lite upprörd, kanske märks?

2010-02-12 @ 10:02:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0