Fullt upp

En berättelse om helgen och SHAM kommer lite senare under dagen. Har massor med grejer att ta tag i nu.
-23 grader när vi kom hem igår.. Vattnet som vi dragit om provisoriskt frös inatt, så nu ska jag försöka få igång på de så man kan duscha, gå på toa och tvätta iaf. Resten får vara tills de blir plusgrader ute (dvs handfat kökskranar lilla toan diskmaskin mm.)

Sen verkar även vårat kylskåp pajjat märkte jag imorse. Ska ta mej en titt på de nu direkt. Skumt!
De har kommit lite snö och om inte annat drivit igen när vi varit borta så jag har en del skottning att ta tag i samt plocka ur bilen och packa upp. Tur att de finns så mycket att göra idag. Jag som älskar att pyssla ;-)

Som Thommy säger, jämt om jag nämer att det är något bra på tvn på kvällen jag ska se. Då säger han: Du tittar ju ändå inte. Du springer ju bara och städar och diskar och grejar hela tiden.

 

Men så är det faktiskt. Man kan ju lyssna på programmet iaf medan man grejar. Är det något riktigt bra lägger jag upp arbetet så jag gör de i pauserna. Jag kan inte alls sitta still i soffan om jag vet att de är något jag kan ta tag i. Vill aldrig lämna kvällens disk till dagen efter, den ska va ren såfort man ätit klart. Tvättkorgen ska helst alltid vara tom. Inga grejer som man nyss använt får stå framme utan ska in på sin plats. Jag tycker inte alls det är jobbigt att ha de så, jag bara älskar att ha ordning.

 

Varje gång vi ska upp till stugan packar jag allt, bär ut i bilen och avslutar med att dammar och dammsuger hemma innan vi ska iväg. Vill att allt ska va helt i ordning och städat tills man kommer hem. Det känns alltid lika bra att komma hem till ett fräscht hem :-D


Jag skulle lätt kunna vara hemmafru och musher på heltid, vilken dröm. Men tyvärr så drar de ju inte in nå värst med pengar ;-)



2010-02-22 @ 10:17:19 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ulrica Ö

du får skicka över lite av det där till mej hördu! :) skulle behöva lite mer fart under galoscherna ibland ;)

2010-02-22 @ 12:39:52
URL: http://malamuter.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0