Så de kan gå!

Helgen svischade förbi snabbt! Jobbade till 18:15 i fredags. Sen hem till fredagsmys. Thommy var chaufför till sina föräldrar som skulle på julbord.

Lördag jobbade jag sen drog vi vidare till Kväggen och var barnvakt åt lillebror och jag var chaufför till mamma & pappa som skulle på julbord i Karlskoga.

Kom hem 01:30 inatt och då var de bums i säng.
Thommy hade fördelen att kunna sova (som barnvakt i kväggen) medan jag drog till Karlskoga vid 23:30 tiden för att hämta hem dom.

Under tiden jag körde till karlskoga i kraftigt snöfall han jag fundera på många saker..
Jag hann även fundera vidare på vägen hem till Kväggen igen från Karlskoga, då både mor & far slocknade i bilen innan de knappt satt sej :-D

Kom fram till att jag under mina år med körkort faktiskt aldrig kört i diket/av vägen.
Tyckte jag var väldigt bra gjort..

Med min betoning på: kört däruppe menar jag att jag INTE kört i diket. Man kanske skulle kunna kalla de att jag däremot parkerat i diket... Men absolut inte kört. Haha! De är skillnad de!!

 

En dag för några år sedan tog jag hundarna och stoppa in i min lilla bil och körde till Kväggen för att träna dom där. Jag gav mej ut och körde med dem direkt när jag kom fram. Parkerade då i mamma & pappas uppfart som är ganska lång och lutar lite uppför.

När jag kört en sväng med hundarna vände vi om tillbaka och när jag närmar mej mamma & pappas hus funderar jag på va de är för pucko som parkerat sin bil i diket utanför mamma & pappas uppfart..

Jag kommer närmre och tänker: De är ju någon med en likadan bil som mej!!


Jag kommer ännu närmre och säger högt: De är ju min bil!!!



Jag hade visst inte dragit sista centimetern i handbromsen och då tog den inte och givetvis hade jag ju lagt i friläge.. Så någon gång under tiden när jag var ute och körde hundarna så smet bilen för mej lite grann...



Här stod den ju bra på underredet!!





Kunde inte låta bli att skratta högt när jag såg att de faktiskt
var min bil som stod där i diket..





..och tur att ingen kom åkandes påvägen och krockade med
min rymmande bil!



Ja men som sagt, jag körde faktiskt inte i diket denna gång. Bilen rullade ju dit helt själv när jag befann mej ute i träningsspåret med hundarna!!

 

 

När jag satt där i bilen påväg till Karlskoga så var det inte bara detta tillfälle som korsade mina tankar, utan även ett till tillfälle då de slutade såhär:

 

 


Observera att jag inte här heller kört i diket!




Thommy var i umeå på kurs i typ 4 dagar. Jag skulle ge mej iväg med bil och släp till bygghandeln för att köpa diverse grejer för att göra färdigt vardagsrummet i huset.

 

Tyvärr ville inte våran uppförsbacke från gården och mina vinterdäck sammarbeta. Så jag kom halvägs upp förbacken och där var de stopp. Jag bromsade men bilen bara kanade bakåt och de gick såfort att jag inte hann styra och släpet vek sej och de tog äntligen stopp på de hela.

 

Problemet var att jag nu stod mitt i backen. Jag kunde inte backa bakåt för släpet vikit sej och stod liksom åt fel håll på vägen. Jag kunde inte heller köra fram för att räta ut för bilen orka inte upp.

 

Jag la i handbromsen och gick ut och fick klia mina geniknölar en bra stund. Kom tillslut fram till att de ända sättet var att koppla lös släpet och försöka få undan de så jag kunde backa ner med bilen igen.. Jag koppla av släpet och försökte vrida de ner mot backen och tänkte sen försöka knuffa ner de så de rulla hem igen.

 

De gick ju sådär.. Släpet rulla rakt ner i diket i snövallen sen satt de fast där!!


Men som sakt inte heller här körde jag i diket. Utan knuffade istället ner släpkärran i diket!!



2010-12-05 @ 20:56:19 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0