Soulmate

Inatt fick Zigge sova inne. Han behövde verkligen det. Han var fruktansvärt trött av alla löptikar som gjort honom galen så han njöt av en inne kväll igår och tänkte inte minsta lilla på Kaiza eller Nikki. Han och jag hade mys på golvet framför tvn och han fick sej en rejäl urborstning.


Fotograf: Ida Vähäsalo Plats: Öjevettern på väg hem


När filmen var slut gick jag och Zigge in och la oss i sängen och de va såå mysigt. Strax efter kommer Thommy in och stannar i dörröppningen och tittar storögdt mot sängen (som inte har någon plats ledig!) och säger: Glöm det! Vart ska jag sova??
Jag: Jo men gästrummet är väll ledigt va...? ;-)


Haha! Husse vart nog en gnutta avundsjuk och trängde tillslut in sej i sängen med en suck.

Zigge är en så fruktansvärt skön kille. Han gör alltid likadant. Han följer mej vart jag går även om det så är till sängen. Han kryper ner riktigt riktigt nära. Vi ligger och pratar och myser en stund. Zigge med huvudet på min arm, sen släcker jag lampan och lagomt tills jag börjar slumratill så kryper han längre och längre ner i sängen och försvinner ur sängen och ut ur sovrummet utan att jag ens märker något. Alltid lika försiktig och jag kan inte begripa hur han gör det så obemärkt..?



Fotograf: Ida Vähäsalo Plats: På myren hemma



Jag vaknade under natten och skulle gå upp och dricka, det var knäpptyst.. Alltid när man har hund inne brukar den komma fram och kika vad man gör. Men nu inte ett ljud.
Jag gick in i vardagsrummet och ser Zigge sova under bordet. Han lyfte tillslut på ena ögonlocket och följde med ut i köket och tog sej också lite vatten. Han var så slut att han inte vaknade av att jag gick upp!

På morgonen gick jag upp strax före sju. Tror ni Zigge vaknade..?? Nej jag gick in och väckte honom även då. Han låg och drog sej och tyckte jag skulle klämma lite på han och helst av allt ville han nog somna om. Han va helt slut killen, stackarn! Han som inte sovit ordentligt på flera nätter fick sej nu äntligen lite ordentlig sömn..

Det är underligt hur starka band man kan få med hundarna, men med alla på så olika sätt.
Zigge är verkligen min själsfrände. Vi bara tittar på varandra och han läser alltid mina tankar. Tänk att han vet vad jag vill redan innan jag själv hunnit tänka tanken. Han är såå underbar på alla sätt.

Han är snäll och han är mjuk. Han litar på mej till 110%
Är inte mamma med blir han osäker. Han finner sin trygghet hos mej. Och när vi är tillsammans så är vi oslagbara :-)

Han är min egna Zigge-Pigge.



Fotograf:  Sofia Vähäsalo   Plats: Dala-skogarna

 

2009-09-14 @ 14:42:39 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: ulrica ö

Fint skrivet!! :-) Visst ä dom goa! De e nåt special med z-pojkarna (även om min inte kan slappna av sådär bra som din, han ligger helst på golvet om ja inte kliar honom, o vifta me tassen inte längre hjälper)

2009-09-14 @ 17:30:36
URL: http://hundkorning.polarhund.se
Postat av: Linda S

Ja, de är rara de där pojkarna. Zolo är underbar med barnen!



Här är det Aska som har en särskild plats i husses hjärta - och tvärtom.



2009-09-15 @ 13:54:38
URL: http://vovve.info/polarcollie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0