Torsdag morgon

Har börjat greja lite här inför vintern. Har gjort iordning köksfönstret på framsidan och våra sovrumsfönster på baksidan på altanen. Såhär blidde de:



Tallris och ljus


Varför ska man vänta ändå till December? ..de finns väll egentligen ingen anledning. Det är ju nu de är som mörkast på året. I december bör de ju finnas snö och de lyser ju upp. Fast nu bor ju vi då i varma äckliga Värmland så här kan vi inte förvänta oss snö förns i Jan/Feb..? Jaja, jag satte iaf upp lite ris och belysning redan nu.



I helgen så kom allt innertak upp i vardagsrummet. Äntligen!! Slippa sitta och titta på isoleringen i taket. Thommy spacklade även uppe på loftet i förrgår så nu är de bara lite lite tapetsering kvar och listning så ser även dethär ut som ett rum!




Massa tak


Lampan är enbart provisorisk så vi ska se något därinne. Har kikat runt på vad jag ska köpa för något hit in. Eftersom det är väldigt högt i tak (ca 4m?) så vill jag ha något större.



Lägger in en till bild..

 


En suddig Älg på våran väg


Den här stod så snällt och kikade på mej tidigt på lördagmorgon när jag var på väg till jobbet. Men, den är nog dessvärre död nu.

 

Blir en ledig helg i helgen, tar helgen imorn em/kväll. Ska bli skönt. Oftast när jag är ledig är vi aldrig hemma utan är på hundträff eller i stugan. Så de ska bli en annorlunda känsla fredagkväll när jag och pälskling sitter i soffan och jag vet att jag ska inte upp tidigt imornbitti. Härligt!!

 

Söndagmorgon ska jag däremot upp tidigt, med de e ju enbart för nöje :-) Ska till Loka på Sköna Söndag med jobbet. Ska bli härligt att bli knådad och ompysslad :-)  

 

2009-10-15 @ 09:28:21 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Lis

Allt du skriver är så jäkla bra och det är så kul att följa er :-) Innertaket vart riktigt snyggt av det man såg. Och jag håller med dig, varför vänta till december med belysningen? Onödigt :-)

2009-10-15 @ 10:12:56
Postat av: Linda S

Mysigt med höstfint och fint med färdigt tak!!

2009-10-15 @ 18:08:51
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: sofia

åh :) Måste säga att d där tallriset var väldigt snyggt! ;) Måste va nån ädel tall från Prinsudden eller nåt... Inte alla som får tag i sånt!

2009-10-15 @ 19:22:29
URL: http://svasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0