Sov ute inatt

Igår kväll bestämde vi oss för att sova ute, för att testa nya liggunderlagen och sovsäckarna. Upptäckte för några veckor sedan att de va REA på friluftsgrejer när vi va ute och handla. Vi köpte oss 2st självuppblåsbara liggunderlag och sovsäckar som gick till -16 grader (extrem). 2 sovsäckar + 2 liggunderlag fick vi för ca 200kr.

Jag hade precis dagarna innan inhandlat extremsovsäckarna (-45 grader) för x antal tusen, men vi hade ju inga sovsäckar för vår/höst så då fick de bli dehär billiga.

Vi drog ut sovsäckar och liggunderlagen på altangolvet igår efter idol och bäddade iordning och kröp ner. Vi provade såklart höst/vår sovsäckarna. Men jag ser med spänning fram emot att testa vintersovsäckarna till vintern.

Liggunderlag som man blåser upp var verkligen mer bekvämt!! Speciellt för mej som alltid sover på mage! Man får fruktansvärt ont av vanliga och känner sej helt mörbulltad. Sovsäcken var varm och go. Jag hade ett tunt underställ och mössa på mej och var varm hela natten.



Jag ute på altanen, snart sover jag


Så utrustningen fick helt klart ett Godkänt

 

Nu ska jag packa iordning lite. Vi ska dra till Kväggen, till mina föräldrar, och ta med alla hundarna. Vi ska köra en sväng och pappa ska med och köra sina. Får se om vi stannar någonstanns och grillar lite korv, sen åker vi tillbaka igen och avslutar med en Bastu. Trevligt!!

 

 

2009-10-17 @ 13:07:44 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Vilka fynd, vad mycket ni fick för pengarna! Härligt att sova ute.

2009-10-18 @ 15:12:16
Postat av: Linda S

Vi älskar också våra uppblåsbara liggunderlag!!

2009-10-18 @ 19:23:04
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: sofia

mm... polarhundssjukan har drababt er värre än svininfluensan....

2009-10-19 @ 08:22:41
Postat av: Malamutemamma

Men polarhundssjukan har ingen baksida, inget vaccin (tack och lov!) och ingen dödlig utgång.. Bara en glädjesjuka!

2009-10-19 @ 08:37:31
URL: http://malamutemamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0