Lårhöjdsleden

Igår morse tog vi en varsinn hund och hoppade in i bilen och åkte in till Badsta Camping i Storfors och skulle gå upp till Lårhöjdsstugan. Bjuder på lite bilder från turen.

 


Först gick jag och Divine



Divine fick här inviga sin nya sele, som satt som ett smäck! Tack Rose-Marie, den var toppenbra!!!





Efter oss gick grabbarna, Thommy & Zigge



Om man väljer att gå bakom en tik, så får man vara beredd på vissa saker.

 

1. Man får väldigt många pölar att kissa över.

2. Man får akta sej för gräs/ler/sten stänk.

 

Zigge gick och var mer eller mindre kamoflerad hela vägen, husse också! Divine är nämligen expert på att sparka bak så mycket gräs/mossa/lera/sten som möjligt efter hon har kissat. Eller så ville hon bara helt enkelt sprida sin doft ordentligt, för att försäkra sej om att vi skulle hitta vägen hem igen..

 

 


Zigge i en av sina många beklädnader som Divine sparkat bak på
honom vid ett kissstopp




Har har vi stannat vid ett ställe som hette Utsikten



Blev tyvärr inga kort på den då det var rätt så dimmigt. Så det syns inte nå bra på bild.
Men det var ganska häftigt att sitta där och se så långt.

 

Men något annat som jag såg. Och som blev med på bild...




Den absolut mest perfekta Julgranen!!


Den skulle man haft inne i vardagsrummet. Helt klockren!


Väl framme vid Lårhöjdsstugan gick vi in och kikade lite. Där låg ett par gamla gästböcker som vi började bläddra i. Och titta här vad vi hittade...



Thommy Åkesson 930305



Thommy var här för 16 ½ år sedan, med sin lillasyster, farmor och farfar. Längesen!!! Lite roligt att vi hittade.





Utanför stugan var de dax för en brasa och lite lunch


Hundarna fick njuta av varsinna märgben




Och vi av grillad fläskkarré :-)




Zigge ska få njuta av en korv med bröd


När vi hade ätit oss mätta och det ändå fanns massa mat kvar sa jag till Thommy att jag skulle ge hundarna resten. Varför bära med sej mat hem igen?! Så jag stoppa i korvarna i varsinna bröd och drog på med ketchup. "Varför har du på ketchup?!" Undra Thommy. "Här snålas de inge!" svarade jag.. "hundarna vill väll också ha ketchup på korven förstår du väll??!!"




Vini-Pini äter korv med bröd :-) ...och ketchup!

 



Oså bar det av tillbaka igen..


 


Jag och Divine långt där framme



Från "starten" var det 4km upp till stugan. Men vi vek av på en stig mot "Utsikten" på dit vägen. Så den totala sträckan blev runt 9,2km. En lagom söndagstur!






Trötta vovvar i bilen påväg hemåt igen.





 

 

 

 

 

2009-10-26 @ 19:08:10 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Vad mysigt ni hade det, jag älskar att gå i skogen och ha matrast. klart voffsen ska få korv!

2009-10-27 @ 08:28:15
Postat av: Linda S

Låter som en skön tur!! Coolt att ni hittade Thommys gästboksinlägg!

2009-10-27 @ 10:03:22
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: sofia

Ta med mej o Indy nästa gång, jag kunde väl få ha en snygg julgran för EN gångs skull så ni slipper skratta ihjäl er när ni hälsar på! ;D haha

2009-10-28 @ 00:17:37
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: Ulrica Ö

hihi - den där Utsikten har jag ett kort på mej och min första samojed Zapp tillsammans med Cd - jag i mitten då. :-) Det var nog sommaren 04 skulle jag kunna gissa. :-) Så även jag har traskat den där vandringsleden några gånger ;)

Kul story ! :D

2009-10-28 @ 19:18:01
URL: http://www.malamute.nu
Postat av: täss

Sv; hihi ja visst skulle man kunna leva på det :)

Vilken härlig dag ni verkar haft :) fina hundar :)

2009-10-28 @ 19:49:45
URL: http://theresezackrisson.blogg.se/
Postat av: Lis

Vad mysigt =)

2009-11-02 @ 16:22:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0