Mörkret Njupeskär

Hemma efter en underbar händelserik helg. Fredagen gick vi till Njupeskär. Fick syn på den vackraste varelse av denna värld! ..en Varg. Körde hund på lördagen, Björnrundan 30km. Åt Kolbotten framför brasan lördagkväll. Och de kom 1dm snö lördag kväll!! MYS!

Har uppdaterat hemsidan idag, och adressen dit som ni alla vet:
www.malamutemamma.se
Under galleriet har Björnrundan fått sej en egen länk med endel bilder. Tog sammanlagt 130 bilder, plus att mamma mailade mej ett par till. Så de va bara till att plocka ut de bästa ;-) 
Gör en liten snabb resumé här ändå..



Jag på dalaskogsbeachen ;-)


De här fina stället ligger alldeles intill stora vägen mellan Vansbro och Mora. Jag har tittat varje gång vi åkt upp och sakt att jag ville känna på sanden. Så nu stannade vi och jag fick provsitta den :-)

 


Thommy på en bro, påväg mot Njupeskär

Fredag morgon åkte vi till Mörkret, Njupeskär och gick till Sveriges Högsta Vattenfall.

 


Jag spanar in Vattenfallet från en sten i bäcken


Jag är den där lilla figuren långt till vänster på bilden i sidled, och ca i
mitten i höjdled. (Har ljus tröja och mörka byxor)

Thommy och jag bestämde oss för att klättra närmre. Mamma (som har tagit bilden) står här kvar där gångbron tar slut. Man känner sej rätt så liten när man går där. Så fruktansvärt högt och brandt! Fantastiskt.



Jag klättrar efter Thommy. Där nere står mamma och dom


Vattenfallet

 

Bilder från Björnrundan som var dagen efter (På Lördagen) kommer imorgon. Nu strejkar nämligen blogg.se för mej, så jag kan inte ladda upp fler bilder nu.
Men det här var iaf något. Annars kolla in hemsidan där ligger bilderna redan.

2009-10-06 @ 17:09:21 Allmänt Permalink


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0