Vargrundan

Imorse gick jag in på eniro för att hitta någon bra körväg. Oftast så kör vi våran slinga här hemma. Men eftersom det bara är 5,5km så vill man ju hitta något längre också. Som idag så ville vi köra lite längre. Hittade en bra slinga som avslutades med en rund-slinga. Perfekt. Mätte ut den på hitta.se och den blev 30km. PERFEKT!



Nya banan ja hitta :-)

 

Där start och mål av banan är ligger en skjutbana, vilket innebär en JÄTTE parkering!! Ringde pappa direkt och frågade om han va sugen att komma och köra en tur. Det var han såklart. Han packade iordning sej och hundar och vi skulle mötas i skogen där slingan går.


Vi bor ca 3km utanför Storfors och den här slingan börjar kanske 1km utanför Storfors (fast på andra sidan) så det tar ju inte alls lång tid att ta sej dit.


Eftersom vi inte kom iväg förns efter lunch så tyckte vi att vi inte skulle hinna 3mil innan de skulle bli mörkt (om vi skulle stanna o grilla korv oxå). Så vi körde fram bilarna en bit och startade längre fram än vad som är utritat.

Turen vi körde blev 21km. Men väljer man att starta där jag ritat på kartan har vi en 30km tur :-) Vill man köra kortare ändå kan man välja att åka bil dit "rundan" börjar och man har en 10km bana. Eller som vi gjorde starta bara en bit längre fram. Vi stannade på en Mötesplats så nu vet vi att startar vi där blir de ca 2mil. Toppen bra.

Hundarna gick jättebra och de känns riktigt bra att köra nu. Vi har lixom kommit in i allt på ett helt annat sätt. Jag körde Sila, Zigge & Divine (som jag ska tävla i vinter).

Eftersom det heter Björnrundan i Nornäs. Så döper jag nu denna rundan till Vargrundan i Storfors :-)

Här skulle man kunna annordna en dragträff. Precis där rundan börjar finns en koja. Skulle kunna vara något kanske.

Just rundslingan var väldigt rolig att köra. Har bland annat ALDRIG varit med om en värre nedförsbacke i hela mitt liv. Men de va kul!! Man körde uppåt och uppåt. Och ni vet att när man börjar närma sej toppen börjar man kika snett framåt nedåt. Men de fanns ingen väg, man lixom tittade och tittade men såg ingen väg alls!! Man tänkte vart fan tog vägen vägen?

Tillslut var jag verkligen mitt på toppen och jag lovar, det kan inte gå mer neråt än va de gjorde där. Det var verkligen RAKT ner, nästan bakåt på något sätt. Haha. Vi körde på och de va bara att trycka på bromsen allt va man orkade. Divine tyckte de va alldeles för brant och försökte bromsa emot. Men jag lyckades bromsa in dom rätt okej så vi tog oss ner bra.

Precis när vi tagit oss ner, vänder jag mej om. Ser pappa på toppen och hör ett: UUUuuuh!! Haha. De va verkligen den sjukaste backe jag sett. Hade vi kommit från andra hållet hade de bara varit en vägg. De hade säkert inte ens gått att tagit sej upp med cykel där.

Riktigt rolig var just rundan på banan iaf. Vi åkte vänster varvet och i slutet av rundan ligger en tjärn och en BAMSE vändplan så där stannade vi.

Något väldigt roligt och nytt för denna gången var att vi hade 3st walki-talkies med. Skit kul! Och praktiskt!!
Vi åkte och pratade lite med varandra. De lät typ såhär:
"Nu kommer det en bil här, men han åker sakta."

"Nu delar sej vägen och vi ska hålla höger."
"Nu har jag skitstopp suck!"
"Jag har precis tagit mej upp för en riktig mördarbacke, ha så kul!!"


Haha som ni ser, både praktiskt och mycket roligt!!



Här har vi stannat vid tjärnen och ska grilla korv.

Husse och hundar i bild.




Pappa ska göra brasa




Nikki posar




Sila vilar upp sej inför sista etappen



Mycket bra tur, som jag absolut kommer att göra om!!




2009-11-15 @ 20:11:07 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ulrica Ö

asg PRECIIIIS där ni stannat o bilderna är ifrån, där har jag campat en helg me min husvagn, på den tiden jag hade samojederna bara! :D Jag o ett till par, vi grillade o hade de najs! :D

Låter som en bra ide me dragträff framåt våren!!

2009-11-15 @ 20:24:47
URL: http://hundkorning.polarhund.se
Postat av: Linda S

JAAA, en vargrunda kan vi också komma på ju!! Roligt när man hittar så bra turer hemmavid.

2009-11-15 @ 20:25:09
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: Brittis

Jaaa! Dit vill vi åka på dragträff!

2009-11-16 @ 10:44:09
Postat av: Helen

Ja, dragträff med Vargrunda låter ju toppen! :-)

2009-11-16 @ 22:56:37
Postat av: jennie K

nu får vi ju starta en träff där med!!! :D

2009-11-17 @ 20:39:13
URL: http://www.wintervargars.se
Postat av: Robin

Snygg logga :-)

2009-11-20 @ 02:50:32
URL: http://kieronbloggen.zoomin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0