Skönheten

Bäst att lägga in en bild på min nya älskling :-)



Min nya oinakka


Oinakkas "Nome" med 1700mm lastplan o qcr-system :-)

Har inte monterat på bromsen och skottermattan än men de kommer!

Idag har jag roat mej med jobb en sväng på morgonen. Sen hem och körde alla 6 hundarna. Körde dem i 2- och 1-spann. Så de blev 4 vändor för mej. De tog ungefär hela förmiddagen. Vissa av hundarna gick bättre än andra.

Sen när jag kom hem gick jag in i lillstugan och rotade fram mina vinterdäck och gick och bytte däck på bilen. Den vart skitful. Saknar redan mina alisar. Men får väll gå och köpa ett par fräcka navkapslar till vinterdäcken eller nått istället.

Måste såklart kommentera något som jag störde mej grymt mycket på! Den som tillverkat domkraften som var med skickad till min bil borde straffas!! Den va ju skitknäpp och de va jädra meck med pinnen för att de skulle gå att hissa upp och ner bilen. Har aldrig träffat på en sämre domkraft än denna!!

Någon positivt iaf var att bilen utan problem gick jättebra att lyfta med domkraften. Min förra bil, av några årsmodeller äldre än den jag har nu, (en så där 14 år äldre) va väldigt spännande att byta däck på. Den va så sönderrostad under att de inte gick att sätta domkraften någonstanns iprincip. Sista gången jag bytte däck på den innan jag sålde den, trodde jag att jag hittat ett ställe som va någorlunda rostfritt. Jag börja pumpa upp domkraften och när jag nästan fått upp bilen lagomt säger de: PANG!!! Bilen åker i backen med en duns och domkraften hade åkt rätt igenom golvet och hängde där under bilen och dinglade..! Tog ett järnrör och lyckades slå lös den. Haha.. de e inge bra!

Kändes väldigt bra att nu slippa sånna problem :-)




Avslutar med en bild på båda mina vrålåk


Sådär, nu behöver jag bara köpa en sprintsläde också så är jag nog nöjd för ett tag.

 


 

2009-11-10 @ 15:04:50 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Ulrica Ö

haha skrattade högt här när du skrev de där om rostig bil o domkraft!! ;-)

Fina slädar! Här finns ju lika, men båda mina har fler år på nacken o storleken mindre dåh.. så dom e inte lika tjusiga ;-) Sen är min slädsäck en begagnad historia som inte är oinakkas egna, men den funkar fint ändå .. fast ett spänne gick sönder när de va minus 20 eller nåt på en långtur och det skulle spännas (den har spännen, inte dragkedja).

Nu är det bara o åka upp till Dalarna för er då! ;D När kommer ni upp??? :D ska bli snö i helgen... :D

Sprintsläde behövs vääl inte, ni har ju danlern! den går väl fint även så sett?? ;D

2009-11-11 @ 00:30:28
URL: http://malamute.nu
Postat av: syster

GRATTIIIIIIIS PÅ FÖDELSEDAGEN!!!!!!!

2009-11-11 @ 11:25:05
Postat av: Brittis

Men fyller du år? Litar på Sofia och säger GRATTIS!

2009-11-11 @ 14:32:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0