Planering inför Nyårsturen

När man ska iväg på en tur är förberedelser och planering A och O!
Delar med mig av mitt & Ullis planerings-snack via FB. Ett mycket givande samtal ;-)
Och ser såklart fram emot en trevlig tur!


Jag: Snö på backen, snö i luften. Jävlar va jag längtar efter drevdagen och nyårstur!!!

Ullis:
jajjamännsan!!! :D


Jag:
Kanske man ska börja skriva pack-lista i väntan på att nästan 2 månader ska gå jädrigt snabbt!

1. Nyårsfestblåsa

2. Hundmat

3. Partyhattar

4. Skumpa

Hm.. de va väll de hela.. ;-)

 

Ullis: HAHAHA!! Ja du som e lite lättare, kan ju packa lite tyngre i stället! ;) Kanske inte ens hälla över drickat i plastflaska?!! :D VAd för festblåsa blir det?? Kallingar eller långkallingar?? hahaha

Jag: Hmmm... står i valet och kvalet.. men de lutar åt långkallingar :-) Kanske kan sy på några palljetter..? Tåls att tänkas på ;-)

Ullis: hahaha bra idé!

Jag: Ja visst var de?? :-) Haha! av praktiska skäll kanske de blir plastflaskor iaf ;-) Finns ju numera både öl och cider på PET, de e ju aldrig fel :-)

Jag: ..som om nu alkoholen skulle vara de viktigate i pakningen...??? Nä!! Haha

Ullis: vaddå - är den inte de?? hahahha *håller fast vid min ökenrävs-image* ;-)

Jag: Haha! Jag får gå under upplärning av dej då.. Du får skola in mej på nyår.. Den bästa bakfylle-medicinen är faktiskt hundkörning så.. :-) Haha

Jag: Är det svårt intagningsprov för utbildning av Mrs Ökenräv??

Ullis: ja det är väl det - frisk luft över huvud taget :)

Jag: Haha.. :-) Och för att slippa vätskebrist sådär dagen efter är de bara att koppla fast sej i släden och åka efter på mage med tungan utanför och suga i sej snö! ....och hoppas på att ingen hund är kass i magen ;-)

2009-11-05 @ 13:08:32 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: sofia

nej nu MÅSTE jag få veta vad den där ökenräven är för nått!

2009-11-05 @ 13:17:06
Postat av: Malamutemamma

Litet intern-skämt på Facebook.. Haha

2009-11-05 @ 19:52:02
URL: http://malamutemamma.blogg.se/
Postat av: Linda S

Hahahaha - knäppgökar!! Är bara lite avis. ;o)

2009-11-06 @ 11:53:49
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: ulrica ö

hahahahaaaaaaaaaaaahaha! :D Missade ju din fråga om ökenrävs-provet!! Lovar du ska få ett! hahaha !!

Och linda: de eb ara o haka på vettu!! ;) Allt går att lösa! :D

2009-11-07 @ 02:28:03
URL: http://hundkorning.polarhund.se
Postat av: Gunde

Till Linda: Ingenting är omöjligt!

2009-11-08 @ 07:57:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0