Mörker körning

Regn, regn och regn.
Lite tråkigt att de ska hålla i sej såå länge.
Har inte kört hundarna sen i söndags då det blev en lite längre sväng än normalt (21km) så idag kände jag att de va dax trots att det regnade. Jobbar 8-18:15 nu torsdag-fredag så då hinner jag inte köra något.

Slängde på mej kläderna och gick ut och förberedde oss för start.


Matte redo att dra iväg!


Selade Divan, Sila o Zigge och kopplade på dom framför cykeln. Så drog vi. Vi kom en sådär 100m så slocknade lampan och jag tänkte vad nu då? När man kör 3 galna hundar är de väldigt svårt att ha händerna någon annastans än på styret, speciellt när man kör på en guppig krokig grusväg. Jag lyckades iaf någorlunda undersöka att sladden till batteriet inte lossnat och det verkade inte va nå glapp i sladden till lampan. TYPISKT!!

Jag är helt övertygad om att det finns några högre makter än oss och att Musher-Guden idag ville testa mej och tänkte: Få se hur hon löser detta..

Du ska då inte få vinna tänkte jag! Ska jag köra så ska jag.
Dessutom efter en kortare fundering insåg jag ju att jag inte kunde vända 3 spring-glada hundar efter 100m heller.
Så vi åkte vidare.
Nu fick vi träna mörker-körning på högnivå!

Vi närmade oss postlådorna och jag såg billysen och tänkte va bra att han antagligen inte kommer se oss. Men de va husse som kom från jobbet och han såg oss i god tid. 

Det gick bra trots att jag inte såg så mycket. Jag vet ju på ett ungefär vart de finns lite hinder efter banan.
Rolig körning trotts att hundarna va helt bruna när vi kom tillbaka hem och jag va genomblöt.

Där fick du Musher-Guden, du besegrade mej inte idag iallafall!!

 
2009-11-18 @ 17:11:16 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Klar att inte musher-guden kan besegra en Sleddog Babe som du!! ;o)

2009-11-19 @ 18:25:13
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: Ulrica Ö

sån där lampa har jag oxo. köpte min begagnad. sladden har nu släppt i kanten till den vita "pluppen" som ska i batterihållaren. Pappa har gjort en provisorisk lagning, får se om det håller.. måste ladda den först ;-)

Låter som ni blir ena riktiga proffs med all er körning därnere! :D

2009-11-20 @ 16:54:10
URL: http://hundkorning.polarhund.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0