Veterinärbesök

Var hos veterinären igår med Kajsa. Tänk vilken duktig hund hon är.. Vi kom in i väntrummet och satte oss ner. Där fanns några katter, hon brydde sej inte det minsta. Efter en stund kom de in en stor Schäfer som skällde och skällde på henne. Hon bara tittade på honom sen tittade hon bort. Brydde sej inte det minsta. Efter en stund kom en stor rottis tik ut och gick förbi henne med bara någon dm mellanrum. Hon stack ut nosen lite och ville lukta, men inte ett ljud.

Medan vi väntade på våran tur bokade jag tid för HD-ED röntgen för Sila. Vi fick en tid på måndag. Skönt slipper jag sitta i telefonköer för att komma fram dit.

Vi fick som vanligt Gunnar, skönt. Han bor mer eller mindre granne med mina föräldrar och känner till mej och mina hundar. Brukar åka hem till honom när de e dax för vaccinationer så slipper vi klampa in med ett gäng hundar på mottagningen, väldigt smidigt! Han har tagit hand om alla våra djur sen jag var liten. Har de varit något kom han alltid hem till oss efter jobbet.

Han tittade på Kajsa och såg hennes rödflammiga mage. Det var någon typ av allegiskreaktion. Hon fick en kortisonspruta och medicin utskriven. Hon fick Ampivet som hon ska gå på i 10dgr och sen kortison som vi ska köra med ett tag och sen trappa ner när de börjar se bättre ut. Vi ska även ta ut all halm i hennes koja och köra utan, ifall de kan vara de som hon inte tål. Passade även på att vaccinera henne när vi ändå var där, såg att de va väldigt längesedan de gjordes sist.

Känns väldigt skönt att de är på gång nu iaf, inge roligt alls när man vet att någon av hundarna inte mår bra. Satt och försökte hitta om karenstider. På kortisonet var det 14dgr fattade jag som. Vilken tur att det är sommar och inga tävlingar på länge. Hoppas på att de kommer ge med sej nu.

Men vet. sa att vissa hundar behöver gå på kortison jämt för att de ska vara bra, så hon kanske behöver ha ½ tab varje dag framöver också.. Isf måste vi se om det går att söka dispens för henne..
Jaja, vi är ju inte där än. Det kanske går över nu på några veckor helt. Vi får hoppas!!! De får ju som tur är nya bättre hundgårdar nu med plåttak.


Idag är jag ledig, blir hemmapyssel. Skulle så gärna vilja gå ut och montera mina extraljus på bilen, men de regnar ju så! ..så de får väll vänta. Ska beställa nya däck och fälgar till den idag, hoppas att den blir fiiin sen :-)

Har även igår kväll bestämt mej för att beställa en släde :-D Det blir en oinakka nome heter den, med 1700mm lastplan och röd slädsäck. Kommer bli så bra tror jag. Måste ju ha en i trä också som jag kan köra när vi ska ut på längre turer. Och Oinakka slädarna är väldigt fina tycker ja!! Min Danler blir mer till tävling. Skulle även vilja ha en danler sprint ifall man ska köra hundar på kortdistans, men den släden känns mest onödig egentligen. 

Får se om vi ringer idag eller till veckan och beställer den :-) Vill ha den nu, fast lite onödigt egentligen, då ska man bara hitta någonstanns att ställa den på nu under sommaren.
 

Husse och iluk ska ut och springa

Ser ni en skymt av hundgårdarna också.. Grejar förfullt där när det inte regnar. Bygger väggar bakåt, sen ska de målas och på med taket. Det blir skitbra ! ! ! Har börjat måla telefonstolparna också, så nu ser det betydligt bättre ut när de fick lite mörkare färg på sej.

Bäst o lägga in en bild på min nya bil också :-)


Lancern










2009-05-28 @ 09:11:36 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Mattias V

Inte världens snyggaste bil.. men det är ju en japanare =D

2009-05-28 @ 14:26:22
Postat av: Ida

Inte?? Jag som tycker han e sååå fin :-) Haha.

2009-05-28 @ 14:40:39
URL: http://malamutemamma.blogg.se/
Postat av: sofia

Vuxenpoäng på den bilen iaf! ;P

2009-05-28 @ 16:30:38
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: Lisen

Jättefin bil :-) Själv har jag en Peugeot 406, hehehe! Har samma problem med min hund. Väldigt vanligt problem idag dock. Hoppas vi slipper ge henne tab hela livet att vi istället blir av med det.

2009-05-28 @ 16:30:59
Postat av: Ulrica Ö

hahahaha känner igen slädproblemen hördu!! :-D o ska ni ha varsitt spann lär ni ju ha både dahnlern o nomen på tur. Nomen är ju bra för den är bekvämare att köra på långtur, man kan "slappa" lite mer ;-) mera "lastbil" haha :-D Måste hitta nån som kan hjälpa mej o knyta om o fixa min front på min oinakka oxo.. hade!

2009-05-28 @ 21:24:46
URL: http://hundkorning.polarhund.se
Postat av: Linda S

Tänk vilka måsten som dyker upp när man skaffar polarhundar. ;o)

Hoppas att Kajsa blir bra av detta!

2009-05-28 @ 21:32:10
URL: http://vovve.info/polarcollie/
Postat av: Lisen

Måste få fråga en sak som jag så gärna vill ha svar på. Hur har du lärt dig att vara så händig? :-) Nåt tips? Kram

2009-05-31 @ 19:07:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0