Bara lite småprat :-)

Tänk att dagarna går så himla fort och att man hela tiden har fullt upp med någonting. Har varit väldigt seg på att blogga för jag tycker inte de finns någon tid över. Idag vaknade jag tidigar än nödvändigt för att Thommy skriker klockan 06:00
"Blinken är borta!" Blinken är våran lilla minibåt för den som inte vet :-)

Vi hittade den iaf i en vass en bit bort och Thommy band fast den. De blåste storm här inatt!!

Ska snart åka till jobbet. Slutar en väldigt udda tid idag (udda för att vara mitt jobb, normal tid för många andra)
Slutar klockan 16:00 då Anki kommer och tar över. Har fått en tid hos veterinären klockan 16:30 idag för Kajsa. Hoppas vi äntligen ska få ordning på hennes mage. Hennes exem blir bara värre, fast vi duschat henne och torkat henne ordentligt innan hon fick flytta ut igen.

Ute har hon torrt att ligga i och behöver aldrig bli fuktig/blöt ändå ger de inte med sej.
Tvärsom de blir bara värre! Hon kliar en massa och börjar få dåligt med päls kvar på magen nu, inge bra alls. Hon har tyvärr inte fått vara med på simträningen eftersom jag inte vill blöta ner henne.

Igår skulle Thommy ut och springa med iluk. Det gick sådär. Han blir jätteglad och älskar att härja. Men när de drog iväg och han hörde de andra 4 hundarna stå och yla efter honom så sprang han väldigt motvilligt framåt. De slutade med att Thommy vände och de gick jäkligt fort hem. Tänk vilken liten mes-kille jag har. Törs inte lämna flocken :-)

Igår va vi i Karlstad och hämtade min kära bil. När jag körde hem så kändes de mycket bra!! Har nog aldrig kört en såå ny bil förut.

Va inne på biltema och köpte massa grejer. Blandannat extraljus som jag hoppas jag kan få lite assistans att sätta på.

Vill ju se älgarna i tid när vi ska köra upp till Nornäs. I vintras va jag ca 1m ifrån att krocka med en när vi var på väg upp. Gjorde en tvärnit och insåg att bilen bakom inte skulle hinna stanna, så jag lyckades svänga över på andra sidan så vi slapp en krock i baken.
Tänk att jag kunde ha koll på både älgen o bilen bakom. Blev som tur var ingen krock iaf.

Bjuder på lite bilder från i förrgår när vi simmade hundarna lite igen.


Sila och iluk på väg hemåt



iluk äntligen framme :-)


Shake it !




2009-05-27 @ 07:47:32 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Men stackars Kajsa, så jobbigt med eksem! Hihi, så där mesig är minsann inte Dimma - hon springer glatt trots att de andra ropar. ler Grattis till nya bilen och snyggt väjt mellan älgar och bilar!

2009-05-27 @ 08:37:09
URL: http://vovve.info/polarcollie/
Postat av: Lisen

Så roligt med en update! Ni verkar ha det så mysigt tillsammans! Hoppas ni blir kvitt den där eksemen snart, inte alls kul. Vovven vår har även lidit av det. Men det är en stor förbättring. Så hoppas det inte kommer tillbaka.

2009-05-27 @ 10:34:18
Postat av: Ulrica Ö

hoppas det går bra hos veterinären! kanske kan va fodret? gissar bara Vill oxo simträna mina, får väl se om ja får låna grannens båt sen när vi har lite varmare i vattnet :-D

2009-05-27 @ 12:22:25
URL: http://hundkorning.polarhund.se
Postat av: Brittis

Bökigt med eksem, stackars Kajsa. Hoppas det gick bra hos vetten. Kan hon vara allergisk mot halmen/höet hon ligger på? funderar Eftersom det sitter på magen på henne...skriv om hur det går! OM ni vill testa och låta henne simma kan ni sätta på fet, parfymfri kräm (vattenavstötande)på magen innan hon går i vattnet och sedan torka torrt när hon kommer upp.

2009-05-28 @ 08:51:00
URL: http://www.snow-face.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0