Halv-premiär för iluk på barmark

Igår när jag kom hem från jobbet vid halv sju drog vi ut och körde med hundarna en sväng. Thommy körde först med Zigge och Kajsa. Iluk fick springa med lös för första gången, han blir ju ändå ½ år i övermorgon. Väntar lite till innan han hamnar framför cykeln, han är ju ändå sååå liten min bebis!  

Efter Thommy kört drog jag ut och körde med Divine och Sila. Jag åkte bakom men fyrhjulingen och tog kort när Thommy körde, men de blev inga kort när jag körde. 


Thommy kör Zigge & Kajsa och Iluk springer brevid


Här kommer dom :-)


Kolla lillkillen iluk, han tyckte de va skitkul att få springa med de stora
hundarna c:


Hemma fick de gå ner til sjön efteråt och svalka sej.



Min största bebis, Zigge

Insåg efter turen med brudarna och trehjulingen att jag måste skaffa en till broms till cykeln. En frambroms och 2 bakbromsar räcker inte! De hjälper inte hur hårt jag än klämmer på alla bromsar samtidigt vill de framåt så kommer dom framåt. Även om däcken/hjulen blir låsta så drar de cykeln framåt ändå! Hade man kört med en hund hade de nog funkat men när man har 2 eller fler vill jag ha en matt-broms.

Undra vart jag kan få tag i skottermatta.. måste iaf fixa de så man kan köra någorlunda mer säkert. När de går alldeles för fort sätter man automatiskt ner foten, men har man då ingen matta då har man snart varken sko eller fot kvar heller :-)

Divine fick syn på en, så fin tyckte hon, trana mitt ute på en åker och jag var verkligen INTE sugen på att åka tvärs över en ny sådd åker och jaga den. Skrek till Divine några ggr sen struntade hon i den, fast hon egentligen ville springa dit. Haha ! ..vilken syn de kunde blivit.

Kom hem helskinnade fast de gick en aning fort till och från, tänk att jag glömt att de kan vara läskigt att köra barmark. När man kör släde går de mycket trögare och man vet att om man vurpar landar man iaf mjukt! En cykel rullar otroligt lätt på en grusväg och om hundarna får för sej att vika av vägen och in i skogen efter något djur då kan man räkna med att få jäkligt ont!!!!


2009-05-20 @ 15:10:45 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Heja Iluk!! Ja en skotermatta är en billig försäkring när man kör barmark. Hjälm också. ;o)

2009-05-20 @ 21:54:26
URL: http://vovve.info/polarcollie/
Postat av: ulrica ö

du hittar skotermatta på tex skrotupplag där nere. Här uppe finns det i de flesta gårdar som haft skoter. Själv fick jag tag på en bit av en kompis, den bara låg i en lada o skräpade - super! Så kolla me nån granne i nornäs om ni inte hittar på skroten. :-)

2009-05-22 @ 10:58:10
URL: http://hundkorning.polarhund.se
Postat av: Brittis

Första gången jag körde barmark med Akke stöp jag efter bara någon meter fniss. Både cykeln och jag ramlade, allt i en enda röra. Håller med Linda, hjälm är bra att ha...

Funderar på varför du haft problem att komma in på min sida men glad att det fungerar nu :-).

2009-05-23 @ 10:21:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0