Home sweet home

Ett hundskåp har jag ju länge funderat på att ha i hallen.. Men eftersom de nu inte finns så mycket plats kvar att ställa något mer skåp på, fick det bli ett hundhörn istället :-) Selarna luktar ju lite, så de kanske är lika bra att inte stänga in lukten utan de får vädra lite istället. Jag är inte så kräsen, blöt svettig hund luktar mysigt.


Ordning och reda, var hund har sin krok.

De blev lite dagis-stuk i hallen nu. Men jag tyckte de blev lite gulligt också. Plus att nu blir det lättare för husse att veta vilken sele som hör till vilken hund :-)

 
Hundhörnan brevid nya garderoben


Bild från hallen tagen in mot köksbordet

Ny spegel till vänster införskaffad igår som jag pysslade med och lyckades tillslut på upp på väggen under förmiddagen. OBS man bör inte följa IKEAs råd för hur man monterar den!! Garderoben till höger. Det är ganska svårt att ta kort i en hall så man ser något..


Tv med nya tv-möbeln

Såhär blev de, den fula bordsantennen till vänster om tvn ska givetvis bort så småningom. Har gjort skänken lite lägre och gjort om lite där boxern och dvdn står så man kommer åt dom och så dom syns.


Fönster mot altanen


Fönster mot sjön

Har fått upp lite gardiner i vardagsrummet som ni ser på de två bilderna ovanför.


En annan del av vardagsrummet

Här ska jag flytta om lite sen så jag får in vitrinskåpet.


Återkommer med fler bilder någon annan dag :-)



2009-05-07 @ 17:28:35 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: sofia

du gör så fiiiint syster!!

2009-05-07 @ 17:56:42
URL: http://svasa.blogg.se/
Postat av: Lisen

Åh va fint! Vad kul och se :-) Älskar din blogg. Konstigt nog, med tanke på att jag har inte en susning om vem du är eller vart du bor :-) Men jag gillar bloggen skarpt! Gulligt med hundhörnet tkr ja :-)

2009-05-07 @ 19:16:45
Postat av: Malamutemamma

Hej Lisen!

Har du någon blogg eller hemsida så man kan se vem du är? :-)

2009-05-07 @ 20:03:49
URL: http://malamutemamma.se
Postat av: Britt med Akke & Sinik

Jättefina krokar till hundselarna! Skulle vi också behöva, just nu hänger det en hög selar, koppel och midjebälten på samma krok i vår hall (läs ombyggnadsprojekt). Ha en bra helg!

2009-05-08 @ 10:23:33
URL: http://snow-face.com
Postat av: Malamutemamma

Hej Britt! Jag lyckas inte ta mej in på din hemsida.. Varför? :(

2009-05-08 @ 11:20:06
URL: http://malamutemamma.blogg.se/
Postat av: Lisen

Vad kul att du skriver tillbaka :-) Nej, tyvärr har jag inte det. Har länge funderat på det sen jag hitta din blogg, det verkar så kul att skriva av sig lite :-) Men jag är 21 år gammal och bor på Hammarö med min pojkvän och lilla vår lilla franska bulldog, men är väldigt sugen på alaskan malamute, både jag och herrn, att börja köra släde och sådant som ni håller på med :-) Verkar så oerhört avkopplande och roligt att få dela nånting med sin hund :-)

2009-05-08 @ 11:56:16
Postat av: Mimmie

sv ; jaa det är inte roligt inte :/ särskilt när man inte kan göra vissa grejer ! Fint ni har gjort i huset föresten :)

2009-05-08 @ 13:11:59
URL: http://mimmmiesvensson.blogg.se/
Postat av: Linda S

Sån hundhörna vill jag också ha!!

2009-05-08 @ 15:50:09
URL: http://vovve.info/polarcollie/
Postat av: Janni ♥

Guu va fint di har fått det! :) Har hänt mkt sen sist/första gången jag va hos er! :) Jättefint! :)

Och vilken underbar utsikt från fönstret mot sjön! :D WOW! :)

2009-05-18 @ 14:44:12
URL: http://jannikylmaaho.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0