Välkommen Kajsa och Zigge-Pigge sjuk

Igår kom Peter och mange med Kajsa. Och guud vilken gosig hund. Hon är jättekelig och snäll och väluppfostrad och LUGN. Hon fick prova att stå en stund i sin nya hundgård. Hon ville dock aldrig gå in i kojan utan la sej snällt vid dörren och låg där hela tiden. Vi gav dem varsinna märgben så de skulle ha något att pyssla med en stund. Kan inte vara lätt och komma ensam och ny till ett nytt ställe till massa hundar som redan är en flock. Hon måste känna sej utanför... :-(
Det vart ändå inte sånt liv i hundgården som jag hade trott. De är lika tyst som vanligt där ute. Bara när Sila och iluk börjar busa hejar de andra glatt på.

Är imponerad av Kajsa som inte har gnällt eller klagat en enda sekund!

Upptäckte under eftermiddagen att Zigge verkar ha fått ögoninflamation!! De rann massa grönt kladd och ögonlocken hänger och ser svullna ut och han är alldeles röd i ögonen. Stackarn!! Ringde vet som nästan precis hade stängt och han sa att jag skulle prova att göra rent ögonen och att det fanns några receptfria ögondroppar som vi kunde prova. Slängde mej i bilen till apoteket i Storfors, som hade STÄNGT kl 17:00!! Typiskt. Åkte hem och försökte göra rent dem ändå.

Usch de värsta jag vet är när någon hund inte mår bra. Hellre att man själv är sjuk, eftersom man kan tala om vart man har ont. Vi tog in Kajsa på kvällen, tyckte synd om henne när hon bara satt vid dörren, eftersom hon va så duktig och inte gnällde va de klart hon fick komma in. Dels för att hon skulle få umgås lite med oss också. Kajsa sov inne inatt. Hon la sej i köket och sov där hela natten.

När jag vaknade imorse blev hon jätteglad!! Hon pratade värre och mer än vad Zigge gör :-) Hon stod och pratade i flera minuter. Sen fick hon gå ut i hundgården och allihopa fick mat. Zigge såg värre ut i ögonen idag och jag gick in och ringde veterinären igen. Vi behövde inte komma dit (skönt) utan han fixade ögondroppar till Zigge ändå. Pratade med honom om Kajsa också som har typ som exem i armhålor och på magen, han fixade med en salva till det också :-D

Så jag och Kajsa ska åka in till stan lite senare och hämta allting. Ska slänga med hundschampo för Kajsa behöver verkligen en dusch :-)
Ska köpa med avmaskningsmedel också för Zigge är så smal! och de spelar ingen roll hur mycket mer mat han får så blir det ingen skillnad. Det ser ut som revbenen ska hoppa ut på sidorna ju..

Han är ju inte avmaskad sen han var valp så nu tar jag och gör det fast jag inte sett att han har mask. Iluk hade väldigt mycket som valp sa uppfödaren och han har jag inte heller gjort de på någon mer gång så de kanske är bäst. Och Sila som delar hundgård med honom lär jag väll också göra de på..
Divine däremot som har så lätt för att lägga på sej lär ju inte ha nån mask..

Börjar jobba kl 14 idag sen ska jag hem och ha lite SPA med Kajsa :-) Får se va hon tycker om de..

Jobbar 8:00 - 18:30 imorgon, tror att Kajsa får följa med på fm eftersom jag inte vill hon ska ligga ute om hon är nyduschad. Sen får Thommy hämta upp henne när han slutar.

På lördag ska vi på Dop :-) min systerson och gud son, Algot, ska döpas.

Och på söndag tänkte vi vandra upp till RÄTT höjd! Men då tar vi bara Divine och Kajsa med oss. Det är ju dom 2 som behöver träna på att kunna umgås. Blir klövjeväskor på dom så dom får arbeta lite :-) Hoppas de kommer gå bra då vi har en varsinn hund att ha koll på och se till att de ska klara av att gå med visst mellanrum mellan varandra utan att krångla och vara griniga.


Lite blandade gamla bilder...



Zigge är valpvakt åt pappas Silver, nyårsafton 2007

Zigge-pigge är världens snällaste och ligger och värmer Silver, så mysigt!



Jag och husse måste väll vara med på någon bild också.



Jag 5 år ska tävla med en av våra samojder, Fedor. Han va SK*TSNABB!!
"Den sprintande samojeden"


Jag med våran första samojed Donskij



Jag kör hemma i Kväggen med Fedor. Jag hade aldrig låtit mitt lilla barn
åka med en såå snabb hund. Tror han va snabbare än någon av våra
malamuter!

Våra samojder såg inte ut som de flesta samojeder ser ut idag. Våra va ganska högbenta och inte små pälsbollar, de va nog i lika storlek som mina malamuter. De syns på bilden där uppe när jag ska köra trehjuling med Fedor att han är ganska stor och ingen liten boll.


Fedor till vänster och "min" Victor till höger. Han var världens goaste hund :-)



Jag och Ina. Den här bilden var faktiskt med i Tidningen :-)


2009-03-19 @ 08:23:30 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Stackars Zigge, hoppas att ögonen snart blir bra igen. Skönt att det började bra med Kajsa, hoppas att er tur till rätt höjd blir lyckad!

2009-03-19 @ 12:55:19
URL: http://vovve.info/polarcollie

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0