Två morgonsvängar

Imorse vaknade jag tidigt, det är ju ljust ute redan vid kl 6 på morgonen och eftersom vi inte har några rullgardiner i sovrummet vaknar man tidigt. Thommy åkte till jobbet vid halv åtta. Eftersom jag inte började förns kl 14 idag visste jag inte vad jag skulle hitta på när jag ändå var vaken så tidigt.

Det var blå himmel och solsken ute och jag tänkte att jag kanske skulle ta hundarna och ut och köra en sväng när jag ändå är ledig. Selade Zigge och Kajsa, gick ner till sjön och satte fast släden i bryggan och tog ner en hund i taget, sen drog vi rakt ut över sjön, härligt! :-D


Syskonparet ute med matte på morgonrunda


Närbild. Visst är de lika? Förrutom svansarna då, de är varandras motsattser.

När jag kom tillbaka bytte jag hundar. Ställde in Zigge och Kajsa i hundgården och tog med mig Divine och Sila ner på sjön och körde iväg ut.


Divine och lilla Sila

Sila är en så jäkla skön hund. Hon bara springer och springer, hon går som tåget. Man skulle haft en till från den kullen. Väldigt enkel hund och jävligt dragvillig. Hon har sånn skön stil hon rör sej så smidigt och de ser ut att  gå såå himla lätt för henne.

När jag kom tillbaks efter min andra tur fick alla vovvarna mat och jag åkte och handlade innan jobbet.

Kom hem vid 18:30, då var husse ute och körde lina med Kajsa, hon gick på skitbra. Jag såg dom när de kom in över sjön mot huset och de såg ut att gå riktigt fort :-)
Innan dess hade han tydligen kört Sila och Zigge med släden också, så idag har hundarna fått tränat ordentligt.

Var riktigt skönt att gå ut och köra i fina vårvädret tidigt på morgon, sånt får de bli mer av :-)

2009-03-26 @ 19:24:12 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Britt med Akke & Sinik

Vad mysigt det ser ut! Behöver jag skriva avundsjuk...?

2009-03-30 @ 14:28:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0