HD-ED röntgen

I måndags var jag iväg och HD-ED röntgade Sila. Det gick jättebra, hon var så duktig. Vi var där vid kl 11 och satte oss i väntrummet. Ut från ett av undersökningsrummen kommer 2st schäfrar och Sila vänder sej bort o tycker de ser läskiga ut. De närmar sej och den ena gör mer eller mindre ett utfall och kastar sej mot oss och skäller till. Sila blir så rädd så hon borrar in sitt huvud under mina armar. Lilla stumpan, va go hon är. 

Vi kom in till vet. och vi kollar vad hon väger, 24kg. Hon skulle få lugnande i benet och vet. ber mej hålla hennes huvud. Innan han sticker säger han att de kommer svida till. Han sticker henne och inte ett ljud, istället borrar hon återigen in nosen under min arm o in i magen på mej. Han säger: "Vilken duktig hund som bara biter ihop och härdar ut. Hade det varit en Schäfer hade den skrikit rakt ut!" 

Vi fick sätta oss i ett eget lite mindre rum och vänta på att hon skulle slockna. Det tog inte många sekunder förns hon sov så gott.

Vi bar in henne till röntgen-rummet och under vägen hände en liten olycka på hon som hjälpte mej bära. Tur att jag bar framänden :-) Stackars lilla Sila.
Sila är ingen hund som går att rasta. Alla andra hundar springer runt och skvätter o sätter sej överallt. Sila väntar alltid tills de e panik o tvärsätter sej och då är det bara en gång. Även i hundgården är hon så! Ändå hade jag henne lös på tomten innan vi åkte, men de går bara inte att rasta henne.

Bilderna blev bra på första försöket och jag bad att få titta på dom. De såg inget konstigt ut enligt mej, men vi inväntar ändå svaret innan vi glädjs för mycket.

Hon va inte lika pigg på att vakna efteråt och jag väntade en bra stund innan hon ställde sej upp igen. Ute i väntrummet var några före oss jag satte mej och väntade på att kunna betala. Sila va lite ledsen och envisades med att försöka krypa upp och lägga sej i mitt knä. Hon förstår inte att hon är lite för stor för att vara knä hund. Personalen tyckte iaf hon va söt när hon gjorde sina försök.

I söndags höll vi på med hundgårdarna jag målade o thommy skruvade brädor. Rätt som de va small de till inne hos Sila och Iluk. De bråkade en liten stund som händer säkert en gång om dagen. Men slutade ganska snabbt för iluk skrek som en gris och gick undan med svansen mellan benen. Han hade fått ett jack precis brevid ögat, stackarn. Men antagligen lärde han sej något också. Såg lite träligt ut för kanten som går runt ögat var spräckt. Jag tog in han och tvättade såret, sen satte vi igång och började bygga hundgård nr 5. Och den blev klar på någon timma.

Ville inte ha dem ihop så de busar när han hade ett sår vid ögat som antagligen skulle bli fullt med smuts och rivas upp.
Så nu bor alla i varsinna hundgårdar. Skönt!

Divine, iluk och Sila har fått sina altaner nu. Silas återstår att målas och så ska de tak på alla 3 innan de är klara. Sen är det Zigge och Kajsas kvar.

Lägger in lite bilder ikväll, nu ska jag åka och handla mat :-)






 
2009-06-04 @ 11:54:03 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Då håller vi tummarna för friska höfter på lilla Sila! Men stackars Iluk, hoppas att det läker snabbt!

2009-06-05 @ 07:40:41
URL: http://vovve.info/polarcollie/
Postat av: Brittis

Aj då, stackar lille Iluk. Akke fick ett bett över ena ögat när han var lite större än Iluk är nu, och hela ögat svullnade igen ett par dagar. Han blev rätt duktig på att gömma huvudet när Sinik fostrade honom...

2009-06-06 @ 15:44:22
Postat av: Lisen

Hoho..vart är bilderna? Väntar å väntar :-)

2009-06-08 @ 20:25:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0