Iluks premiär

..igår, fredag fick iluk sin stora drag-premiär! :-)


Nikki har fått på sej selen


Zigge redo


Storasyster Kaiza är också redo


O så lille lille iluk


Och så tillsist brudarna. Divine och Sila.


..eller nej förresten!! Mamma också :-)


and off we go :-)


Nikki och Zigge fram. Kaiza och iluk bak

Iluks första tur blev mycket lyckad. Det har regnat här i över en vecka och temperaturen låg under 15grader så vi sa att: vi kör!! Hundarna var i stort behov av att få springa av sej. Jag va lite rädd att de skulle vara för varmt. Men pga regnet så var vägen översvämmad på flera ställen så hundarna sprang i vatten och kunde även dricka ganska ofta.

Iluk var så duktig. Hade lite svårt att gå ner i trav, men på slutet gick de bättre. I början gjorde han lite ryck till och från och visste inte riktigt hur han skulle springa, men kom in i de snabbt. Halv-storasyster kaiza stöttade honom :-)
Jag vet att hon vände huvudet helt åt hans håll ett tag och de va som att hon sa till honom att han va duktig och klarade de galant :-)

Våran sväng som vi har här hemma då vi startar på tomten är på ca 5,5km så de va sträckan vi körde.

När vi kom tillbaka hem skulle även Divine och Sila få springa så vi tänkte att vi byter bara ut kaiza o iluk mot dom två. Så får Nikki o Zigge springa en vända till.

Divine har varit lite spänd och bekymrad på senaste tiden då de flyttat in 2st vuxna tikar under en så kort period.
Vi satte in sila bak i spannet och jag gick och hämtade Divine.
Thommy stod fram och höll Nikki under tiden, då jag inte litar på att hon och Divine accepterat varandra riktigt än.
Jag visste att bara vi satt fast dom och kommit iväg skulle de gå bra. Men märkte att Divine inte var jätteglad att Nikki skulle vara med.

När jag kom med Divine, la sej Sila ner som vanligt. Då hon inte vill att Divine ska bli arg för att hon krånglar med linorna. Så sila la sej snabbt och när hon såg att de va okej från Divines sida ställde hon sej åter igen.
Jag kopplar fast draglinan bak i Divines sele och JAG MITT JÄKLA KLAPPTRÄ!!!!! ..lyckades trampa till Divine på ena baktassen. Divine skriker till rätt ut och vänder sej direkt mot Sila och tror att de var hon. Divine sliter tag i henne och Sila blir givetvis arg för att hon hade ju följt alla regler och varit så ordentlig. Så det blir givetvis jordens slagsmål mitt i allt.
Nikki ville givetvis vara med, men thommy höll fast henne.

Jag försöker dra isär Divine och Sila, utan framsteg. Blev istället biten i handen. Jag går fram och tar Nikki istället och Thommy får isär Divine och Sila. Alla hundar åkte in i varsinn hundgård och jag var JÄTTEARG!
Hade jag inte lyckats trampa på henne hade vi kommit iväg och allt hade gått fint. Divine och Sila bråkar ju aldrig!!
De står vägg i vägg i hundgården och de pussas o är så glada mot varandra annars.

Direkt när de kom in i hundgårdarna gick de fram till varandra vid nätet och pussades och Divine vände tillochmed upp rumpan mot Sila och lät henne lukta. Allt vart precis som vanligt....????!!!!!

Jag tyckte att orkar de bråka, då orkar de fan springa också. Så jag tog Divine och satte henne ensam framför 3hjulingen och körde 4km. Kom hem och Thommy tog Sila med vanlig cykel och körde.

Så jäkla fel allt kan bli.

2009-07-11 @ 18:15:42 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Dessa jäkla tikar.... Förstår att du blev arg och frustrerad. Hoppas att de kan släppa detta till nästa körning. Kul att det gick bra för lilla Iluk!!

2009-07-12 @ 00:01:07
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: Brittis

Äsch, vilken otur! Men så där är det, man klantar till det själv och alltihop blir pannkaka. Ni fick ju i alla fall premiärköra lille Iluk. Kul att det gick så bra. Har också funderat på att köra men det är nästan 18 grader varmt här så det går inte.

2009-07-12 @ 18:01:32
Postat av: Lisen

Fy vilken otur :-( Men det är väl sånt som händer ibland också. Jätteina bilder!

2009-07-19 @ 20:03:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0