Första dagarna hemma

Idag har det gått 2 dagar sen vi kom hem med iluk. Det har funkat jättebra, jag hade glömt att det var såpass lätt ändå med en liten valp, men man blir ganska trött själv av allt pass o bus. Direkt när vi kom hem i lördags och satte ner iluk på backen brevid bilen blev han överlycklig när han fick syn på hundgårdarna och han gick nästan direkt fram och skulle hälsa på alla. Inne i köket hade jag gjort en större "hage" till honom som jag tänkte han skulle sova i på natten och som han kunde vara i om vi skulle greja med något själva och inte ville passa honom precis hela tiden. Från hagen ser han mej när jag grejar eller sitter i köket och han ser oss när vi är i vardagsrummet vid tvn. Men jag hade ju inte tänkt att han skulle vara i hagen hela tiden. Lördag kväll skulle jag ta med han in till soffan så han kunde sitta med oss, men då började han gnälla och gick till sin hage och ville in. Så får han själv välja så ska han in dit.


iluk i sin hage hemma i köket.

Så fort vi går ut blir han jätteglad när han ser de andra hundarna. Först går han fram till Silas hundgård och nosar en stund på henne, sedan vidare till Zigge och luktar på honom, sen till Divine. Sen går han tillbaks och nosar på alla en gång till innan det är dax att gå att kissa. Han tycker det är jättespännande med de andra hundarna. Mina hundar tycker iaf han är lite spännande, men inte jättemycket. Igår släppte jag ut en i taget av dem ihop med iluk och han kunde gå in och lukta i deras hundgårdar. Sila ville busa direkt, men fattar inte riktigt hur liten han är och att man bör va lite försiktig.


Sila och iluk hälsar på varandra.

Zigge var också lite hårdhänt, men han tyckte ju de va såå kul att busa. Divine lukta lite på honom och gick sedan iväg för att kissa. Att Divine strunta i iluk, gjorde bara att hon blev mer intressant tyckte han. Men han fick lära sej att luktar man henne för länge i rumpan blir hon arg och morrar till och det är LÄSKIGT.


iluk på sin filt med världens roligaste leksak!

På eftermiddagen efter en hel dags bus och intryck är det inte lätt att hålla sej vaken minsann. Efter mamma, pappa och lillebror varit på besök tvärslocknade han direkt..


Här har han slocknat i soffan.


Snark..

Idag är jag ledig och tänkte vi skulle börja hundgårdsträna en liten stund. För på onsdag börjar jag jobba kl 14:00 och då hinner inte husse hem innan jag åker så det blir någon timma som han får stå i hundgården tänkte jag. Vi gick upp kl 8:00 idag och åt frukost sen gick vi ut och gav de andra hundarna. Sedan flyttade jag över Zigge till Silas hundgård så iluk kunde få stå i en egen men ändå i mitten så han har de andra hundarna omkrig sej. Jag ställde in han där och gick inåt. Han brydde sej inte ett dugg om att jag försvann. Han hade ju fullt upp med att titta på när Zigge o Sila busa. Nu har han varit där i snart en timma och skuttar runt och har full sjå att försöka leka med de andra fast på andra sidan nätet.


Svårt att se, men längst till vänster står Divine, sen sitter lilla iluk han syns
knappt, sen till höger står Sila & Zigge o busar.

Ska snart ut och hämta in lillkillen, så han inte hinner få tråkigt där ute. Sen blir de mer hundgårdsträning imorgon. Nu ska vi fortsätta träna "kvar" igår lärde han sej "sitt".



2009-02-02 @ 09:01:16 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Linda S

Lilla söta Iluk! Hans syster är också väldigt lättsam men har inte fått prova hundgård än. Våra hundar är mycket skeptiska till henne, särskilt Aska så de har bara fått titta på henne på håll än så länge.

2009-02-02 @ 11:14:21
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: Ulrica Ö

Kul o läsa om lillkillen!! :-D Nästan så man själv längtar igen, fast ja redan har en "halvliten"... Får nog hämta in henne lite strax, o myspysa lite hihi Vi hörs väl, o syns om inte annat nästa helg då då :-) kram /Ulrica o alla vovvsen

2009-02-02 @ 16:24:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0