Uppe i Nornäs

Nu har vi nyss kommit upp till Nornäs. Jag passar på att skriva nu medans jag har lite tid. Det är inte direkt någon mer snö än hemma, utan ganska lika. Termometern visar -23 grader nu kl 00:00. Åh klockan är ju midnatt vilket innebär att det faktiskt är Nyårafton nu ;-)

Har pratat med Ullis och som det är planerat så ska vi mötas upp imorn och styra vidare mot Drevdagen och starta våran 3-dagars fjälltur.

Vi får se hur det går, är ganska nervös. Inte för hur det ska gå med oss, det kommer gå finfint. Men hundarna. Är inte hundra, men nästan, på att Divine och Sila löpt klart. Frågan är mest om Zigge har förstått det..?!

Jag ska köra dom 3 och Sila och Zigge kör jag som ledarhundar (de går brevid varandra) så de är bara att hålla tummarna att han inte försöker med något!!

Nikki ska precis till och höglöpa nu verkar det som. Hon och Zigge stod hela dagen hemma och försökte få till det genom staketet.
Husse ska köra Nikki, Iluk och Kaiza. Jag har sagt att han får köra Nikki ensam fram och ha iluk bak med Kaiza. Han kör med stång så då kanske de funkar att iluk inte tar sej fram till Nikki för att hitta på nå dumheter. Bara hon vill springa. Hon kanske inte alls vill springa utan bara få lite kärlek..

Jaja, jag kan inte styra över det just nu och de lär märkas imorn hur det blir med allt. Men hoppas att de ska gå bra!!!

Nu börjar de äntligen bli lite värme här inne. Vi kom för kanske 1h sen och jag gick direkt in och starta alla element medans Thommy bar in grejer och så tände jag i kamin.

Nu ska jag ut och kissa alla hundar, de får sova i boxarna inatt. Har ingen lust att skotta en väg till hundgårdarna nu ikväll. Så de får bli imornbitti innan vi ger oss iväg!

Uppdaterar med bilder när vi är tillbaka från turen. Som det ser ut nu planerar vi att vara tillbaka på lördag. Men uppstår några problem så kan de ju bli tidigare.. Man vet ju aldrig vad voffera kan hitta på för något tok.





Passar på att önskar alla på andra sidan skärmen ett riktigt Gott Nytt År!!
Klä er varmt och drick inte för mycket. Lagom är bäst!




En dålig mobilbild på en nuvarande brinnande brasa i Nornäs.
Sista gången den brinner år 2009!







2009-12-31 @ 00:13:12 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: syrran

Lagom är bäst ja! Det vet du av egen erfarenhet :D hihihi

2009-12-31 @ 10:40:07
Postat av: Brittis

Lagom är alltid bäst och varma kläder är skönt att ha :-)! Gott Nytt År på er, hoppas ni får en bra tur. Vi åker till Orrliden, Sälen nyårsdagen.

2009-12-31 @ 11:53:02
Postat av: Linda S

Hoppas att ni har en härlig tur!!

2010-01-01 @ 14:24:25
URL: http://polarcollie.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0