Före och efter i bild

Senaste tiden har vi ägnat oss åt diverse saker så jag har inte riktigt hunnit med bloggen. Egentligen vet jag inte om det är någon som bryr sej om de, för jag har ju inte såå stor koll på vilka som läser. De som jag vet läser, har tydligen valt att aldrig skriva någon kommentar så..

Jaja, jag skriver mest för att jag själv tycker det är roligt att skriva och att senare gå tillbaks och titta på vad vi gjort och haft för äventyr med dogsen osv, man glömmer ju så snabbt.

Förra helgen tog vi bil, släp och hundar och åkte upp till stugan i Nornäs.


Här har vi bil och släp

Jag tänkte att jag skulle ta en bild på mej och thommy också medan vi var påväg, men de vart verkligen den sämsta bilden i universum. Jag borde inte ens publisera den.. Se och förstå själv...


Här har vi oss:

Jag fick en stor pung i pannan och Thommy försöker hålla fast tänderna
för fulla muggar.


Okej, tror ni förstår, fortsättningsvis ska jag inte lägga in kort på oss två tillsammans tror jag.


I stugan så grejade vi med att hugga ved inför vintern och måla om stugorna. Det har hänt en heldel där nu. Men missade ju att ta kort. Några lyckades jag knäppa iaf. Här kommer lite före och efter bilder, sånt är alltid roligt..

Före:

Här ser  ni altanen längst till höger på bilden.



Efter:

Nymålat och altanen är igenbyggd.



Bilder på mitt och Thommys krypin.

Före:

Här bor vi när vi är i Nornäs :-)


Efter:

Nymålat och vi har tagt ner lite träd osv. Dörren kommer inom kort att
bytas ut. Skräp högen bakom huset ska göras till ved och staplas nästa
gång.

De var ju riktigt kul med de här med före och efterbilder.. Så vi tar några till... Under veckan så ägnade jag en dag åt att städa hemma i vårat verktygsrum. Ni kan få se hur de gick...

Före:

Såhär såg de ut, man kom inte in i rummet ens, de va ca 80cm högt med
prylar i en enda röra!

Men man får faktiskt ha ett sånt bröt-rum när man bygger hus.. Tror jag...!
Efter en hel dags städning och sortering blev de faktiskt tillslut färdigt, tro det eller ej... Men här kommer beviset.



Efter:


På kvällen var de äntligen klart!

Nu är det så lätt att gå in och hitta verktygen :-)



I tordags fyllde Thommy år, då kom hans släkt och familj och firade honom. Idag kommer min familj och ska fira honom  på eftermiddagen. Jag har bakat tårta nu på förmiddagen och ska städa lite nu. Eftersom majoriteten av gästerna är små små busiga pojkar, så fick det såklart bli en blå tårta. (Då är thommy inräknad bland de små pojkarna) :-)
Mamma, pappa, lillebror kommer, och syster & Robban med de 3 små knattarna. De blir fullt hus.



Tårtan

Har nu gått ner på halvitd på jobbet igen, skönt :-) Så nu ska jag väll hinna med att skriva lite oftare igen..
De kanske kommer ett inlägg ikväll från kalaset.
Just nu är de inte så mycket hundprat här, men de kommer, de kommer.. Bara temperaturen kunde sjunka lite lite lite till.. :-) Jag vill ut och köra!!!!!



 
2009-08-02 @ 11:45:22 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: A

Vad ni är flitiga och fint blir det!!!

2009-08-02 @ 19:39:00
Postat av: Malamutemamma

Vem är du A...?

:-)

2009-08-02 @ 20:00:47
URL: http://malamutemamma.blogg.se/
Postat av: Linda S

Men JÖSSES - jag förstår att du skar dig på foten när du skulle in i det rummet! Vilken skillnad!!

2009-08-02 @ 22:30:32
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: ulrica ö

va ni är duktiga på alla håll o kanter! husbygget hemma OCH nornäs!! var får ni energin ifrån? kan man hyra in er o fixa mitt hus o gård oxo eller?? hi hi Snart syns vi, o håller tempen i sig som nu, så lär vi kunna köra hund oxo - på väg hit idag var det 12 grader :-) O GRATTIS thommy såklart ;-)

2009-08-03 @ 09:43:09
URL: http://hundkorning.polarhund.se
Postat av: Linda S

haha, jag ställer mig i samma kö som Ulrica!! ;o)



16 grader här idag, ingen hundkörning men joggintur är målet i alla fall.

2009-08-03 @ 10:19:47
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: Brittis

Jag såg er fint ommålade & ombyggda stuga igår! Jättefint blev det. Vi har varit i Hållbovallen ett par dagar. Ville stanna där...så himla mysigt, även på sommaren!

Grattis till Thommy! Tårtan ser jättegod ut :-).

2009-08-03 @ 15:07:52
Postat av: Magnus

Vad fint det blir, ni kämpar på bra :)

2009-08-04 @ 14:39:24
Postat av: syrran

Hahaha grymt snyggt med pungen i pannan!

2009-08-05 @ 19:51:12
URL: http://svasa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0