Hemma-helg

Har haft fullt upp i helgen. Natten till fredagen hade vi nattbesök här. Mamma, pappa & lillbror sov över här i båten. På fredagen jobbade jag 13-18:15 och även lördagen 8-13:15.


Mammsen o Pappsens båt vid våran brygga.

På fredag förmiddag kom även syster med pojkar o hälsade på..


Min systerson/gudson Algot visar sina kryp-kunskaper på våran altan


Efter jobbet på fredag kväll vart det en sväng ut på sjön. Passa på att knäppa en bild på huset.


Här bor vi!!!


På lördags eftermidaggen fick vi nya nattgäster. Marcus, Veronica & Iza och hälsade på. De blev grill, bad & vin på kvällen. Trevligt!! En liten shots-tvävling också, men vem som var vinnaren av den rådde de nog delade meningar om :-) Jag badade även i sjön!! Men insåg att vi måste skaffa en badstege, de va lite problem att ta sej upp på bryggan igen. Haha.


Mys på altanen i värmen



Deras tik, Iza, och iluk busar




Mer bus, iluk föll pladask för den snygga tjejen ;-)



Solnedgång, vin & musik på altanen

Söndagen blev det lite hemmapyssel. Vi städade i våran lillstuga. Så nu ska verktygen ut ut huset så vi kan tapetsera klart och göra iordning de 2 små rummen.
Kommer lite nya bilder på lite nya grejer som jag fått upp/fram här hemma.


Lite utsmyckning av badkaret ska de vara när man får gäster :-)



Har fått upp mitt fina insyns-skydd i badrummet :-)



Köpt en ny och SÅ fin ljusbricka :-)

..eller nej nu ljög jag faktiskt. Jag tyckte de va så fina så jag köpte inte en.. Jag köpte 3! Haha.



Fått upp en gammal väggljusstake ute på altanen



Och en till ljusstake. Älskar modellen på denna!!


Idag kom badrumsmöbeln som ska in på lilla toaletten. Åter kommer med bild på den så fort vi skruvat ihop o fått in den :-)

2009-08-10 @ 15:12:56 Allmänt Permalink


Kommentarer
Postat av: Brittis

Sensommarkvällar är helmysiga!

2009-08-11 @ 10:36:08
URL: http://www.snow-face.com/
Postat av: Linda S

Läckert insynsskydd!! Ni bor verkligen toppenfint.

2009-08-11 @ 17:40:44
URL: http://vovve.info/polarcollie
Postat av: LIS

Gud vad fint Ni har det! Säger det igen, din blogg är Bäst :-) Man blir glad av att läsa den :-)

2009-08-12 @ 10:20:56
Postat av: ulrica ö

hahaha!! undrar vem som vann den shot-tävligen?? ;-) haha, själv va ja inte heller riktigt kry på söndagen, men de va bara o bita ihop, för sista bebbarna skulle ju flytta då, så nu e alla i sina nya hem. Tror dom får det toppenfint! :-D

Vi hörs o syns - o va fiiiiiint ni fått det!!

2009-08-12 @ 12:07:08
URL: http://malamute.nu

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0